Ministrul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, Lucian Bode, a susţinut, la Bruxelles, că forma actuală a Pachetului Mobilitate 1 este inacceptabilă pentru România şi a atras atenţia că impactul acestuia în sectorul transporturilor este îngrijorător, în condiţiile în care problema legată de întoarcerea vehiculului creează costuri suplimentare şi ar putea împiedica dezvoltarea economică a operatorilor de transport, conform Agerpres.
Potrivit unui comunicat al ministerului de resort, remis AGERPRES, Lucian Bode a participat, în perioada 9-10 decembrie 2019, la Bruxelles, la o serie de întâlniri cu comisarii europeni pentru transport, piaţă internă, coeziune şi reforme, concurenţă şi dezvoltare regională, cu vicepreşedintele pentru o Europă pregătită pentru Era Digitală, dar şi cu preşedintele Comisiei TRAN din cadrul Parlamentului European.
În cadrul întâlnirii cu comisarul pentru mobilitate şi transport, Adina Vălean, ministrul Lucian Bode a subliniat importanţa pe care o acordă actuala conducere a ministerului proiectelor de infrastructură finanţate prin CEF, precum şi măsurile luate pentru implementarea acestora. De asemenea, pe parcursul discuţiilor cu directorul DG Move, Henrik Hololei, au fost abordate aspecte ce ţin de proiecte precum podul de la Grădiştea şi de posibilitatea propunerii unor proiecte pe căi navigabile interioare sau privind sistemele ITS/ERTMS.
Cu privire la Pachetul Mobilitate 1, ministrul Lucian Bode a reiterat faptul că impactul în sectorul transporturilor este îngrijorător. Ministrul român a susţinut drepturile transportatorilor români astfel încât aceştia să nu fie dezavantajaţi prin aceste reglementări. Totodată, ministrul Lucian Bode a subliniat că problema legată de întoarcerea vehiculului creează costuri suplimentare şi ar putea împiedica dezvoltarea economică a operatorilor de transport.
Discuţiile cu oficialii europeni au continuat cu întrevederea cu comisarul pentru coeziune şi reforme, Elisa Ferreira. În cadrul întâlnirii s-a pus accent pe importanţa asigurării implementării proiectelor finanţate prin politica de coeziune în vederea finalizării coridoarelor de transport europene.
Ministrul Lucian Bode a precizat că se va concentra pe eliminarea blocajelor în implementarea tuturor proiectelor şi accelerarea absorbţiei, iar comisarul şi-a arătat disponibilitatea pentru a sprijini demersurile autorităţilor române în accelerarea implementării, subliniind importanţa ritmului de absorbţie pentru asigurarea unui nivel adecvat de finanţare pentru politica de coeziune. În acest sens, Elisa Ferreira a precizat că autostrada Sibiu-Piteşti şi Varianta de Ocolire Bacău vor fi aprobate în următoarele luni, în prezent fiind în consultare inter-servicii la nivelul Comisiei.
1. DA
(mesaj trimis de Ionut în data de 14.12.2019, 02:49)
Sunt de acord cu aceasta lege. Voi aparati tot firmele de transport in timp ce soferii români lucreaza pe un salariu minim ,necalificati si supusi sclaviei . Vrem un sistem corect de salarizare pentru soferi precum cei din Vest o incadrare in munca corecta cu in grad de risc ridicat . !!!!!!!!!!!!!