MIRA TELECOM a finalizat un nou proiect de securitate, dedicat intervenţiilor rapide în situaţii de urgenţă, generate de calamităţi precum inundaţii, incendii, explozii, alunecări de teren sau cutremure, se arată într-un comunicat de presă remis redacţiei. Compania a livrat un nou Centru Mobil de Comandă şi Control (C.M.C.C.) care va fi utilizat de un Inspectorat pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) judeţean. Este al treilea proiect de acest gen, realizat în ultimii doi ani.
Centrul Mobil de Comandă şi Control reprezintă un punct centralizat de decizie, comandă şi intercooperare între resursele implicate în misiune, cu rol de asigurare şi gestionare a comunicării între autorităţile locale şi centrale, direct din zona calamitată.
Scopul principal al C.M.C.C. este acela al scăderii timpului de operare şi intervenţie şi creşterii eficienţei operaţiunilor de monitorizare, identificare, înştiinţare - alarmare şi intervenţie în situaţii de urgenţă.
C.M.C.C. asigură interoperabilitatea între administraţia locală, salvare, poliţie, jandarmi, pompieri, protecţia civilă şi gestionează în paralel două sisteme - sistemul de comunicaţii, care permite punerea în legătură audio a doi sau mai mulţi interlocutori şi Sistemul Unic Naţional de Urgenţă 112.
Printre beneficii se numără mobilitatea, creşterea vitezei de reacţie şi intervenţie în cazul apariţiei unui eveniment, creşterea eficienţei operaţiunilor de monitorizare, identificare, înştiinţare - alarmare şi intervenţii în cazuri de urgenţă şi creşterea randamentului sistemelor individuale printr-un management centralizat.