• Tranzacţia valorează aproape 12 miliarde dolari
"Nestlé" SA, cel mai mare grup alimentar din lume, va prelua divizia de nutriţie infantilă aparţinând gigantului farmaceutic american "Pfizer" Inc., pentru 11,9 miliarde dolari în numerar. Astfel, compania elveţiană îşi va consolida poziţia de lider mondial pe piaţa produselor alimentare pentru nou-născuţi.
Conform unor surse apropiate afacerii, "Nestlé" a câştigat cursa pentru divizia "Pfizer" în detrimentul companiei franceze "Danone", care a propus un preţ de 11 miliarde dolari.
Analiştii consideră că preţul plătit de "Nestlé" este prea mare, însă tranzacţia are valoare strategică întrucât va consolida poziţia grupului în Asia.
"Nestlé" estimează că achiziţia diviziei "Pfizer" va creşte profitul său din primul an financiar după fuziune şi va întări prezenţa companiei pe pieţele emergente, care generează aproximativ 85% din vânzările operaţiunilor înstrăinate.
Totodată, "Nestlé" estimează că divizia achiziţionată va genera în acest an vânzări de 2,4 miliarde dolari şi va creşte marja de profit a grupului, datorită expunerii pe pieţele emergente.
"Nestlé" este cel mai mare distribuitor mondial de lapte pentru nou-născuţi, cu o cotă de 17% din piaţa mondială de profil, care valora 27 de miliarde dolari în 2010, conform firmei de cercetare Euromonitor International. Potrivit acesteia, în clasamentul de profil urmează compania americană "Mead Johnson", cu o cotă de 15%, respectiv grupul francez "Danone", cu 13%.
Tranzacţia reprezintă cea mai mare vânzare de operaţiuni efectuată de "Pfizer" după anul 2006, când "Johnson & Johnson" a preluat mai multe mărci ale grupului farmaceutic, precum Sudafed şi Bengay, pentru 16,6 miliarde dolari.
"Nestlé" încearcă să-şi revigoreze afacerile de pe piaţa chineză a alimentelor pentru nou-născuţi.