Compania Nestle anunţă rezultatele financiare înregistrate la nivel de grup pentru anul 2020, raportând o creştere organică de 3,6%, cu o creştere internă reală (RIG) de 3,2% şi pricing de 0,4%. Creşterea a fost susţinută de avântul înregistrat în Americi, Purina PetCare şi Nestle Health Science, conform unui comunicat remis redacţiei.
Schimbul valutar a redus vânzările cu 7,9% din cauza aprecierii continue a francului elveţian faţă de majoritatea monedelor. Reducerea investiţiilor a avut un impact negativ de 4,6% asupra vânzărilor. Prin urmare, vânzările totale raportate au scăzut cu 8,9%, până la 84,3 miliarde CHF (în comparaţie cu 92,6 miliarde CHF în 2019).
Câştigurile per acţiune au crescut cu 3,5% în monedă constantă şi au scăzut cu 4,5% pe durata intervalului de raportare, până la 4,21 CHF. Câştigurile per acţiune au rămas neschimbate pe durata intervalului de raportare, la 4,30 CHF. Fluxul suplimentar de numerar a fost de 10,2 miliarde CHF. Randamentul capitalului investit a crescut cu 240 de puncte de bază, până la 14,7%.
Consiliul de administraţie a propus o creştere a dividendelor cu 5 centime la 2,75 CHF per acţiune, marcând 26 de ani consecutivi de creştere a dividendelor. În total, pe parcursul anului 2020, au fost plătite către acţionari 14,5 miliarde CHF sub formă de dividende şi răscumpărări de acţiuni.
Compania Nestle a realizat în 2020 progrese semnificative în transformarea portofoliului, cedând diviziile Yinlu de producţie de lapte de arahide şi terci de orez din China şi acceptând să vândă brandurile sale regionale de apă de izvor, divizia de apă purificată şi serviciul de livrare a băuturilor din SUA şi Canada. Din 2017 până în prezent, rotaţia portofoliului se ridică la aproximativ 18% din totalul vânzărilor din 2017.
Perspectiva pentru 2021: Creştere continuă a vânzărilor organice către o rată medie de o singură cifră.
Mark Schneider, CEO Nestle , a declarat: "2020 a fost un an greu pentru mulţi. Experienţa noastră în materie de nutriţie, abilităţile digitale, structura descentralizată şi inovaţia ne-au permis să ne adaptăm rapid la comportamentele şi tendinţele în schimbare ale consumatorilor. Am înregistrat progrese semnificative în transformarea portofoliului nostru, am continuat să dezvoltăm Nestle Health Science într-o entitate puternică în domeniul ştiinţei nutriţionale şi ne-am extins prezenţa în comerţul de tip B2C. În acelaşi timp, ne-am concentrat pe sustenabilitate şi ne-am propus să atingem un nivel zero al emisiilor de gaze cu efect de seră până în 2050. Ne aşteptăm ca această cale să sprijine dezvoltarea şi să fie neutră în ceea ce priveşte câştigurile, generând valoare pentru societate şi acţionarii noştri".
Zona EMENA a înregistrat cea mai bună creştere organică din ultimii cinci ani. Fiecare regiune a cunoscut o creştere pozitivă pe scară largă, cu un impuls puternic în Rusia, Germania, Regatul Unit şi Israel. Zona a avut câştiguri ale cotei de piaţă, generate de hrana pentru animale de companie, de cafeaua porţionată şi solubilă, precum şi de produsele alimentare vegetariene şi cele pe bază de plante precum Garden Gourmet.
Creşterea organică a atins 2,9%, cu o creştere internă reală (RIG) de 3,3% şi un pricing de -0,4. În România, rezultatele financiare pentru anul 2020 au fost în linie cu cele obţinute la nivel global şi de zonă, cu o creştere organică de 3,5% susţinută de complexitatea portofoliului pe piaţa locală. Aceasta a permis compensarea evoluţiei negative a categoriilor care lucrează în sectorul out-of-home, dar şi a investiţiilor făcute în 2020 în susţinerea comunităţii locale - donaţii în bani, echipamente şi produse alimentare, măsuri de sprijinire a partenerilor din HORECA.
"Anul 2020 a fost un an neobişnuit pentru noi toţi, cu provocări de neimaginat acasă şi la locul de muncă. Principalele noastre priorităţi au fost sănătatea şi siguranţa angajaţilor noştri, asigurând totodată îndeplinirea misiunii companiei de a livra alimente de înaltă calitate consumatorilor noştri, precum şi de a sprijini comunităţile - sistemul de sănătate, angajaţii din prima linie, familiile care au nevoie de ajutor. În ceea ce priveşte business-ul, provocările au venit din toate domeniile - asigurarea funcţionării optime în zona de logistică şi distribuţie în contextul închiderii frontierelor, asigurarea echipamentului de protecţie necesar pentru angajaţii de pe teren, trecerea la munca de acasă sau smart working în sediile de birouri. Am reuşit să rămânem agili în faţa provocărilor şi să continuăm business-ul aproape complet conform planului, cu lansări
de noi produse şi investiţii în societate din perspectiva CSR. Printr-o solidaritate admirabilă a tuturor colegilor, a partenerilor strategici din retail si a furnizorilor noştri ne-am adaptat strategia foarte repede şi am făcut tot posibilul pentru a continua să construim practici de business sustenabile şi parteneriate durabile. Rezilienţa business-ului Nestle este dată de portofoliul nostru variat care a permis compensarea scăderii înregistrate de divizia out-of-home, permiţându-ne o creştere organică de 3,5%, în acelaşi registru cu rezultatele globale şi EMENA. În 2021 vom continua să investim prin lansări de produse şi surprize la aniversarea de 25 de ani în România", declară Leszek Wacirz, Country Manager Nestle România.
Gătitul în familie ca urmare a restricţiilor impuse şi produsele inovatoare lansate pe piaţa locală (bazele de mâncăruri Maggi Marketplace - cuburi bio şi baze pentru mâncăruri în format lichid) au dus la o evoluţie pozitivă în cazul produselor alimentare, precum şi cea mai mare creştere în România pentru această categorie de la intrarea pe piaţă. Principalele categorii care au înregistrat o evoluţie bună au fost: mâncarea pentru animale de companie (Purina Petcare), categoria de cafea, în special cafea porţionată pentru consum acasă (Nespresso, NDG, Starbucks), precum şi categoria Nestle Health Science cu Optifibre ca inovaţie pe piaţă.