Cheltuielile în ceea ce priveşte publicitatea au crescut, anul trecut, cu 3,2%, în raport cu anul anterior, până la 557 miliarde dolari, conform raportului trimestrial Nielsen Global AdView Pulse.
Potrivit unui comunicat remis redacţiei, cel de al treilea trimestru a fost marcat de o creştere de 4,3%, care a ajutat la creşterea anuală. Cu toate acestea, creşterea acestor cheltuielilor a înregistrat un nivel mai modest, de 2,5%, în al patrulea trimestru.
În toate regiunile, cu excepţia Europei, cheltuielile în ceea ce priveşte publicitatea au crescut în 2012. Piaţa din regiunea Orientul Mijlociu/ Africa a manifestat o creştere de 14,6% pe durata anului, în timp ce economia regiunii s-a stabilizat.
"Între timp, tăierile adânci din bugetul pentru publicitate au continuat în Europa, alimentând o descreştere de 5,3% pentru ultimul trimestru, ceea ce a dus la o descreştere anuală de 4,2%. Piaţa Asia-Pacific a înregistrat o sub-performanţă de asemenea, având o creştere anuală a cheltuielilor pentru publicitate, coborând de la 11,5% în 2011 la 2,8% în 2012. Cheltuielile cu publicitatea în America de Nord au rămas înscrise pe o traiectorie ascendentă la finalul anului, urcând 3,1% în trimestrul al patrulea", se mai arată în Nielsen Global AdView Pulse.