Producătorul japonez de automobile Nissan va a semnat un contract de sponsorizare cu UEFA Champions League (UCL), principala competiţie de fotbal a Europei, sumele fiind estimate la peste 54,5 milioane euro per sezon, informează BBC.
Astfel, Nissan înlocuieşte altă companie auto, Ford, care a transmis, în martie, că îşi încetează contractul cu UEFA Champions League, după 22 de ani. În prezent, alţi sponsori sunt Mastercard, UniCredit, Heineken, Gazprom şi Sony.
Nissan este al doilea producător auto din Japonia, iar sprijinul pentru competiţia sportivă îl va ajuta să îşi crească prestigiul în Europa, unde condiţiile sunt "inerte", potrivit reprezentanţilor companiei. Contractul de sponsorizare este cel mai mare de acest fel şi va face din Nissan un partener oficial al evenimentului, la nivel mondial, din sezonul 2014-2015 până în sezonul 2017-2018, mai notează BBC.
Nissan va avea drepturi extinse, inclusiv unele legate de marca UCL, ce ţin de antrenamentele dinainte de meciuri, precum şi alte beneficii media şi de hospitalitate.
Roel de Vries, directorul de marketing al Nissan la nivel global, a declarat că UCL a înregistrat peste 4 miliarde de telespectatori per sezon, iar prezentul contract de sponsorizare ar majora acest nivel şi îl va menţine ridicat pe întreg parcursul campionatului de fotbal, la fel cum va creşte şi vânzările companiei în Europa, mai estimează oficialul.
UEFA Champions League din acest an se află, în prezent, în stadiul sferturilor de finală, meciul final urmând să aibă loc pe 25 mai.
Contractul prevede ca Nissan să sponsorizeze şi Supercupa Europei (Supercupa UEFA), disputată în fiecare an între echipa câştigătoare a Champions League şi cea a Europa League. Anul acesta, Supercupa va avea loc pe 12 august în Cardiff, Ţara Galilor.
Alte evenimente sponsorizate de Nissan includ: Jocurile Olimpice de la Rio din 2016, echipele olimpice ale Marii Britanii şi Mexicului, precum şi Cupa Naţiunilor din Africa, mai transmite BBC.