Băncile trebuie să redea competenţe oamenilor din sectorul bancar, astfel încât aceştia să se simtă capabili să ia din nou decizii, a afirmat, ieri, Oana Petrescu, director executiv al Consiliului Patronatelor Bancare din România (CPBR). Aceasta opinează că instituţiile de credit "cer un profil nou de angajat bancher".
"Este nevoie ca toţi angajaţii din bănci să-şi schimbe profilul. Este nevoie de o mai largă înţelegere a modelului în care aceştia contribuie la bunăstarea clientului şi la bunul mers al băncii", în prezent existând o birocraţie de conformitate în cadrul instituţiilor de credit, a mai spus domnia sa, în cadrul unei întâlniri cu presa.
În contextul în care încrederea clienţilor în sistemul bancar este tot mai scăzută în ultimii ani, doamna Petrescu subliniază că este necesar ca oamenii care lucrează acum în bănci să se conformeze, "să înveţe noua realitate şi să scape de constrângeri".
"Urmărim să creem canale care să ne facă mai uşoară relaţia cu clientul", a afirmat Oana Petrescu, adăugând că fiecare bancă trebuie să facă această "reînzestrare" a angajaţilor pe cont propriu.
"La nivelul profesiei bancare trebuie să ne asigurăm că există unele standarde în acest sens. Ca organizaţie patronală, ne dorim să ridicăm standardele întregii industrii bancare", a mai spus reprezentantul CPBR.
Modul în care fiecare bancă va implementa aceste necesităţi va crea un avantaj sau un dezavantaj competiţional, după caz.
"Băncile care au luat decizii nefericite în trecut au plătit, din punct de vedere financiar, prin pierderile înregistrate în ultimii ani", a ţinut să menţioneze directorul Consiliului Patronatelor Bancare, subliniind: "CPBR doreşte să se asigure că nu se mai întâmplă acest lucru, în viitor".
Domnia sa a conchis că băncile au nevoie să fie profitabile, pentru ca să se accelereze încrederea consumatorilor în sectorul bancar, creditarea şi finanţarea economiei.
În ultima perioadă, tot mai mulţi bancheri, atât din cadrul operatorilor comerciali, cât şi din Banca Naţională a României, au avut declaraţii potrivit cărora este nevoie ca relaţia dintre bănci şi consumatori să revină la normalitate şi că, în acest sens, băncile trebuie să facă mai mulţi paşi către clienţii lor.