Retailerul de bricolaj Obi, care a inaugurat recent la Oradea primul magazin din România, vrea să mai deschidă în 2009 cel puţin cinci magazine în urma unor investiţii totale de aproximativ 25 milioane euro, a declarat ieri directorul general al Obi România, Romano Quinzi. "Nu vom încetini ritmul de expansiune din cauza crizei financiare, deoarece aceasta nu afectează dezvoltarea companiei. Până la finele lui 2009 vrem să ajungem să avem cel puţin şapte magazine deschise în România, următoarele oraşe unde vom fi prezenţi vor fi Arad şi Piteşti", a declarat Romano Quinzi.
Acesta a adăugat că investiţia medie pentru o unitate este de circa cinci milioane euro, iar finanţarea expansiunii va fi asigurată din fonduri proprIi şi nu prin credite bancare.
Compania a inaugurat în Bucureşti al doilea magazin din România, primul fiind inaugurat săptămâna trecută la Oradea. Magazinul Obi din Capitală are aproximativ 11.000 mp şi se află în zona Berceni.
Obi România va continua expansiunea reţelei de magazine atât în parcurile de retail cât şi în locaţii independente, fiind vizate toate oraşele cu peste 70.000 de locuitori.
Pentru 2009 compania are alocat un buget de investiţii de 50 milioane euro. Retailerul îşi propune ca în următorii cinci ani să ajungă pe locul doi pe piaţa de profil.
Potrivit reprezentantului Obi, citat de NewsIn, valoarea pieţei de bricolaj din România se ridică la două miliarde de euro, fiind în continuă creştere.
Cu peste 523 de magazine, OBI ocupă primul loc pe piaţa germană şi este unul dintre principalii comercianţi DIY "Do it Yourself" din Europa. Pe lângă Germania, Cehia, Slovenia, Polonia, Ungaria, Bosnia-Herţegovina şi Rusia, OBI este de asemenea prezent în Italia, Austria, Elveţia, Croaţia, Ucraina.
În următorii ani, OBI se va concentra pe extinderea pe pieţele din Europa Centrală şi de Est.
OBI este cel de-al cincilea mare distribuitor DIY din lume, având peste 38.000 de angajaţi. Magazinele OBI au înregistrat în anul financiar 2006 - 2007 vânzări totale de 5,8 miliarde Euro. Vânzările la nivel internaţional au atins o cotă de piaţă de 43%.