Octavic, furnizor de soluţii digitale pentru performanţa fabricilor, anunţă că afacerile companiei au crescut la 265 mii de euro, cu 60% mai mult faţă de anul precedent, iar profitul s-a majorat cu 50%. Portofoliul OCTAVIC s-a dezvoltat în 2022 cu clienţi ca Philips, CIE Golde şi Solid Food şi a suplimentat unităţile de business în ceea ce priveşte colaborarea cu Zentiva, Avril Expur şi Gedeon Richter, arată un comunicat de presă remis Redacţiei.
În 2022, compania a înregistrat venituri de aproape 600 de mii de euro, în creştere cu 140% faţă de 2021. Veniturile se compun din rezultatele organice, generate de accesarea industriilor noi şi din finanţări europene.
"Am reuşit să ne extindem anul trecut în industria lemnului şi cea de food&beverage şi ne-am stabilizat amprenta în domeniul pharma cu mai multe puncte de lucru în România şi Ungaria. Practic, am dublat numărul de clienţi, ceea ce indică şi o deschidere mai mare a industriei de producţie către dorinţa de digitalizare a fabricilor şi creşterea scorului de sustenabilitate, în consecinţă", declară Paul Harfaş, co-fondator OCTAVIC.
În ceea ce priveşte resursa umană, compania a consolidat anul trecut departamentele de project management şi customer success, însă mai caută să recruteze specialişti, inclusiv programatori. Fondatorii oferă specializare la locul de muncă, acces la know-how internaţional şi la cele mai recente tehnologii din industrie.
"E dificil să găsim candidaţi cu profilul potrivit, fiindcă cei mai mulţi preferă job-urile din companiile mari de outsourcing. Viaţa într-un start-up dinamic e mai provocatoare, fiindcă şi piaţa e mai reactivă la evenimentele socio-economice. De exemplu, temerile legate de recesiune determină fabricile să aştepte finanţări din PNRR pentru a se digitaliza; asta înseamnă o oarecare stagnare a industriei în 2023, deci presiunea pe furnizori creşte. Datorită experienţei dobândite în urma obţinerii granturilor însă, am extins şi zona de servicii, în sensul în care acum putem ajuta potenţialii clienţi, prin parteneri de specialitate, să întocmească dosarele de finanţare", completează Paul Harfaş.
Tot anul trecut, compania a câştigat un nou proiect european, Better Factory, cu care a atins 1 milion de euro din finanţări comunitare. Acesta presupune un consorţiu format din fabrică, furnizor tech şi artist, pentru a aduce îmbunătăţiri cross-domain în manufactură. Finanţarea de 200.000 de euro, din totalul de 300.000 al proiectului, va fi folosită pentru implementarea unui sistem de 3D Digital Twin în industria de prelucrări metale, pentru a ajuta partenerul industrial din proiect în zona de vizibilitate operaţională.
În 2023, OCTAVIC îşi propune să crească numărul parteneriatelor cu companii care oferă consultanţă pentru îmbunătăţirea proceselor în industria de producţie, atât în vestul Europei, cât şi în Statele Unite. De asemenea, fondatorii companiei lucrează la strategia go-to-market pentru Orientul Mijlociu, vestul Europei şi America de Sud.