OMNIASIG Vienna Insurance Group a înregistrat o creştere puternică în primele şase luni ale anului, în linie cu strategia companiei de dezvoltare echilibrată şi sustenabilă, prin oferirea de produse şi servicii de calitate, adaptate nevoilor şi aşteptărilor clienţilor şi partenerilor, precum şi prin investiţii constante în inovaţie şi digitalizare, potrivit unui comunicat transmis astăzi redacţiei.
Prin urmare, compania a înregistrat o dezvoltare profitabilă şi o creştere de aprox. 45% a primelor brute subscrise, în comparaţie cu primul semestru al anului anterior, şi a depăşit pragul de 1 miliard de lei în această perioadă.
Valoarea totală a primelor brute subscrise de companie în primele şase luni ale anului a fost de peste 1 miliard lei, în creştere cu aprox. 45% comparativ cu acelaşi interval al anului trecut. Valoarea totală a despăgubirilor plătite de companie în acest prim semestru s-a ridicat la aprox. 550 milioane lei, procesul de soluţionare a daunelor trecând permanent prin etape de optimizare şi creştere a nivelului de digitalizare.
"Întreaga activitate a cunoscut o accelerare şi o dezvoltare rapidă, iar ca rezultat avem acest nou prag depăşit de OMNIASIG într-un semestru, cu prime brute subscrise de peste 1 miliard lei. Această creştere este susţinută de programe de investiţii în echipa companiei şi în creşterea capacităţii operaţionale la nivel naţional, în cadrul strategiei noastre de dezvoltare echilibrată, focusată pe permanenta optimizare a experienţei clientului în relaţia cu OMNIASIG. O altă componentă importantă a viziunii şi strategiei noastre o reprezintă responsabilitatea socială. Ne axăm permanent pe activităţi cu rezultate sustenabile, acţionăm cu solidaritate şi ne implicăm în susţinerea comunităţilor din care facem parte, pentru că suntem convinşi că doar împreună putem construi o lume mai bună", se arată în comunicat.
Asigurările de sănătate: creştere susţinută
Interesul şi consumul de produse de asigurare de sănătate rămân la un nivel ridicat, ca rezultat al creşterii nevoii companiilor de a oferi angajaţilor lor servicii medicale de calitate. Astfel, în primul semestru, OMNIASIG a înregistrat o creştere de aprox. 40% a primelor brute subscrise pe linia ASIGURĂRILOR DE SĂNĂTATE, comparativ cu perioada similară din 2021.
În acest interval, OMNIASIG a plătit aproape 70.000 dosare de daună deschise în baza unei asigurări de sănătate.
Ritmul de creştere este constant şi în cazul liniei PROPERTY (asigurările de incendiu şi calamităţi naturale), unde volumul subscrierilor a crescut cu peste 15%, la o valoare de aprox. 150 milioane lei.
În această perioadă, Asigurările AUTO, CASCO şi RCA, au continuat creşterea, valoarea totală a primelor brute subscrise, cumulat pe ambele linii, fiind de aproape 800 milioane lei, cu aprox. 60% mai mult decât în perioada similară a anului trecut. Este un avans consistent al volumului de prime brute subscrise, generat de adaptarea continuă a portofoliului de produse atât pentru asigurările facultative, cât şi pentru cele obligatorii, precum şi de efortul companiei de a furniza servicii de asigurare de calitate şi un proces eficient şi rapid de plată a despăgubirilor.
În cazul liniei ASIGURĂRILOR DE CĂLĂTORIE, valoarea subscrierilor din primul semestru a continuat să crească, în comparaţie cu primele şase luni ale anului trecut, odată cu reluarea activităţilor turistice la nivel general şi creşterea necesităţii de produse de asigurare specifice. În acelaşi timp, şi valoarea despăgubirilor pe această linie a crescut cu peste 40%.
În prima parte a anului, OMNIASIG şi-a menţinut focusul şi pe implicarea în societate şi a continuat seria de proiecte interne şi externe de CSR (Corporate Social Responsability) prin care promovează responsabilitatea socială şi faţă de mediul înconjurător, susţinând, în acelaşi timp, educaţia şi comunităţile dezavantajate social. Aceste iniţiative includ şi implicarea angajaţilor în acţiuni de voluntariat. Printre acţiunile desfăşurate în acest an, enumerăm: organizarea unei noi ediţii a campaniei OMNIASIG pentru MAI BINE alături de Fundaţia World Vision România, prin care voluntarii OMNIASIG au împărtăşit din experienţele şi cunoştinţele lor şi i-au inspirat pe copii în alegerea unei cariere în sesiunile de mentorat de grup şi cele individuale şi două acţiuni alături de Asociaţia Oxigen, una de plantare de copaci în zona Măneciu - Cheia şi una de refacere a traseului montan din zona Parcului Naţional Piatra Craiului, satele Măgura şi Peştera.
Numărul de reclamaţii înregistrate unic per petent şi per caz de OMNIASIG în primul semestru al acestui an a fost de 265, în timp ce numărul reclamaţiilor soluţionate favorabil a fost de 39, restul fiind neîntemeiate. Raportat la numărul poliţelor de asigurare emise de companie şi care nu au fost anulate, numărul de petiţii înregistrate unic per petent şi per caz reprezintă doar 0,04% dintre acestea. Totodată, raportat la numărul de dosare de daună notificate în această perioadă, numărul de reclamaţii înregistrate unic per petent şi per caz reprezintă 0,17% dintre acestea.
NPS: 87,23%
OMNIASIG evaluează, începând cu anul 2015, nivelul calităţii serviciilor oferite clienţilor prin sistemul de măsurare Net Promoter Score (NPS) validat la nivel internaţional. Astfel, clienţii care au avut un dosar de daună la OMNIASIG sunt rugaţi să evalueze experienţa avută şi modalitatea de instrumentare a daunei, satisfacţia asiguratului şi calitatea serviciilor oferite fiind măsurate într-un sistem eficient, pe o scală de la 1 la 10. Rezultatul NPS cumulat în primul semestru a fost de 87,23%.