La un an de la lansarea platformei Omnicredit, peste 3.000 de firme au conturi deschise pentru a profita de facilităţile oferite, anunţă compania. În majoritatea cazurilor, antreprenorii care şi-au creat un cont pe platformă au depus şi solicitări de finanţare pentru produsele oferite de Omnicredit, respectiv microcreditare, factoring şi scontare, conform unui comunicat de presă.
Pe segmentul IMM-urilor există, aşa cum demonstrează cifrele publicate de Omnicredit, un apetit în creştere pentru produse financiare adaptate nevoilor firmelor mici, fie cu condiţii de acces mai puţin restrictive decât în cazul produselor bancare (microcreditare), fie fără îndatorare, cum sunt factoringul şi scontarea.
Având în vedere că vorbim de un bilanţ la 12 luni, care include şi perioada premergătoare pandemiei, este mai mult decât probabil că majorarea cererii pentru produse de microfinanţare reprezintă o tendinţă pe termen lung. În contextul actual, factoringul şi scontarea pot fi soluţii accesibile pentru stabilizarea fluxului de numerar în cazul firmelor a căror activitate a fost perturbată de restricţiile din ultimele două luni, a mai informat compania.
Potrivit comunicatului, Omnicredit a primit aproximativ 4.500 de cereri de finanţare, pe toate cele trei categorii de produse oferite - microcredite, factoring şi scontare - din care a onorat peste 1.500, cu o valoare totală a finanţărilor acordate de circa 12 milioane de euro. Practic, una din trei solicitări depuse în ultimele luni a fost aprobată.
Elisa Rusu, CEO Omnicredit , a declarat: "Pandemia a schimbat destul de mult profilul companiilor care apelează la soluţii de microfinanţare. Înainte de pandemie, între iunie 2019 şi ianuarie 2020, aveam în majoritate clienţi cu afaceri în domeniile producţiei, construcţiilor, în comerţ, agenţii de publicitate şi consultanţă, afaceri din agricultură şi inginerie. Din februarie, când au început să se simtă primele efecte ale pandemiei, vin către noi clienţi cu afaceri preponderent în panificaţie, retail online de îmbrăcăminte şi încălţăminte sau transporturi rutiere de mărfuri. Toate acestea din urmă fiind domenii afectate mai puţin de criză."
În funcţie de segmentele de business din oferta Omnicredit, media finanţărilor acordate sub formă de factoring a fost de circa 10.000 de lei pe cerere, în timp ce microcreditele acordate se situează, în medie, în jurul a 35.000 de lei.
În cazul produselor de factoring şi scontare, timpul mediu de aşteptare al clientului a fost de aproximativ 4 ore de la momentul în care cererea este completă, în vreme ce durata medie de aprobare a unui microcredit a fost de aproximativ 24 de ore. Omnicredit îşi derulează operaţiunile exclusiv online, eliminând complet nevoia de a lucra cu hârtii sau de a face deplasări şi scurtând astfel semnificativ durata de aşteptare pentru analiza dosarelor.
Astfel, majoritatea clienţilor au devenit utilizatori frecvenţi ai serviciilor companiei. "Avem clienţi care au transferat către noi toate facturile şi biletele la ordin pe care trebuie să le încaseze, situaţiile în care am primit solicitări de factoring pentru o singură factură fiind extrem de rare", a declarat Elisa Rusu, CEO şi fondator Omnicredit. "În prezent, din punctul de vedere al volumului finanţat ponderea pe segmente este de aproximativ 80% factoring şi scontare şi 20% microcreditare, ceea ce nu este deloc surprinzător, având în vedere că avantajul factoringului este că nu îndatorează firma, ci doar ajută compania să-şi îmbunătăţească cash-flowul. Remarcăm că fintech, marketplace, crowdfunding, equity crowdfunding - concepte noi de finanţare alternativă, sunt tot mai des folosite şi de micii antreprenori români"
Din punctul de vedere al sezonalităţii, perioadele de vârf pentru factoring sunt intervalele octombrie - martie şi iulie - august. Microcreditarea înregistrează două vârfuri, în octombrie - decembrie şi iunie-iulie.