Conglomeratul nipon din sectorul electronicelor "Panasonic" Corp. ia în considerare fuziuni şi achiziţii ca modalitate de consolidare a poziţiei sale în sectorul european de profil, anunţă directorul executiv Kazuhiro Tsuga.
"Avem nevoie de un partener care înţelege piaţa europeană a electrocasnicelor albe", afirmă, citat de Reuters, Kazuhiro Tsuga, cel care a reuşit să redreseze compania japoneză în ultimii ani.
Întrebat dacă este posibilă o achiziţie, oficialul companiei a declarat: "Nu aş exclude acest lucru, pe care îl luăm în calcul în prezent".
După ce a revenit pe o poziţie pozitivă a lichidităţilor nete, în trimestrul trecut (pentru prima oară în ultimii cinci ani), compania are ca obiectiv vânzări de 10.000 de miliarde de yeni (90 de miliarde de dolari) în anul fiscal 2018/2019, faţă de cele 7.750 de miliarde de yeni planificate pentru exerciţiul actual. Compania arată că nu poate atinge această ţintă de vânzări numai prin creştere organică, astfel că va lua în calcul achiziţii.
Conducerea "Panasonic" exclude, însă, tranzacţii majore de preluare.
"Nu intenţionăm să cumpărăm o companie mare, care să valoreze un miliard de yeni, spre exemplu", a spus Kazuhiro Tsuga, adăugând că societăţi cu valori de zeci de miliarde de yeni ar fi "ţinte rezonabile de preluare".
"Panasonic" estimează că, în anul fiscal curent, care se va încheia în martie 2015, va realiza un profit operaţional de 350 de miliarde de yeni (3,15 miliarde de dolari), cu 15% mai mult faţă de exerciţiul precedent. Previziunea companiei depăşeşte cifra anticipată de analişti: 339,06 miliarde de yeni.