Sphera Franchise Group ("Sphera"), ce acţionează în industria de foodservice, a încheiat anul 2022 cu vânzări consolidate de 1,3 miliarde lei, o creştere de 32% faţă de 2021, potrivit unui comunicat remis redacţiei.
Potrivit comunicatului, Călin Ionescu, CEO, Sphera Franchise Group, a declarat că: "Rezultatele solide înregistrate de Sphera în 2022 sunt o dovadă a eficienţei strategiei noastre şi a puterii brandurilor noastre în obţinerea unei creşteri sănătoase care susţine performanţa. Ne-am luat angajamentul de a ne dezvolta pe termen lung în mod sustenabil, oferind produse şi servicii excelente clienţilor noştri, un mediu favorabil angajaţilor noştri, randamente pozitive investitorilor noştri şi sprijin în comunitate, iar 2022 este dovada că ne îndeplinim această promisiune, în ciuda provocărilor".
"Ne-am confruntat cu un an dificil, iar volatilitatea mediului economic persistă, dar Sphera se bazează pe fundamente puternice şi vom continua să construim pe această bază pentru a ne implementa strategia şi atinge obiectivele, în beneficiul clienţilor, investitorilor, angajaţilor noştri şi comunităţii, deopotrivă", adaugă Călin Ionescu.
Performanţa din 2022 s-a datorat rezultatelor puternice pe toate pieţele şi pentru toate brandurile, care au înregistrat creşteri de două cifre ale vânzărilor. KFC România a contribuit cu vânzări de 946,9 milioane lei (+29% YoY), KFC Italia cu 166,3 milioane lei (+46% YoY), Pizza Hut cu 122,9 milioane lei (+37% YoY), Taco Bell cu 69,3 milioane lei (+ 42% YoY) şi KFC Moldova cu 17,4 milioane lei (+40% YoY), adaugă comunicatul.
Vânzările generate în România s-au ridicat la 1,14 miliarde lei (+30% YoY), urmate de Italia cu 166,3 milioane lei (+46% YoY) şi Republica Moldova cu 17,4 milioane lei (+40% YoY).
Valentin Budeş, CFO, Sphera Franchise Group, a declarat că: "Rezultatele din trimestrul IV, precum şi cele pentru tot anul 2022, reconfirmă potenţialul Sphera de a realiza performanţă. Am traversat cu succes un an dificil, cu creşteri masive ale costurilor, context macroeconomic volatil şi presiuni inflaţioniste. În timp ce incertitudinea persistă, suntem încrezători în managementul nostru riguros al costurilor şi strategia bine calibrată, pentru a continua traiectoria de creştere profitabilă".
Vânzările generate în România au contribuit cu 315,6 milioane lei, Italia cu 48,5 milioane lei, în timp ce Republica Moldova a atins un reper istoric, rezultatele trimestrului depăşind 5,1 milioane lei. În ceea ce priveşte contribuţia pe branduri, KFC a adus venituri în valoare totală de 315,1 milioane lei, Pizza Hut - 34,2 milioane lei şi Taco Bell - 19,9 milioane lei, mai informează comunicatul.
În 2022, Sphera a deschis 8 restaurante noi: 4 KFC în România, 2 Pizza Hut şi 2 Taco Bell. La 31 decembrie 2022, Sphera Franchise Group opera 177 de restaurante: 96 de restaurante KFC în România, 2 în Moldova şi 20 în Italia, precum şi 43 de restaurante Pizza Hut (inclusiv o subfranciză Pizza Hut Delivery), 15 restaurante Taco Bell şi un restaurant Paul.
La 31 decembrie 2022, Grupul avea 4.935 de angajaţi, dintre care 4.450 în România, 411 în Italia şi 74 în Republica Moldova.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2023, 12:39)
poate se uita si logofetii care vrajesc naivii cu cresterea afacerilor
SFG le creste si ea,are venituri de 6-7 ori mai mari ca bittnet,capitalzizare doar de 3,5 ori si mai face si profit si care culmea da si un dividend
Diferenta? Nu da citate!
Nu inseamna ca SFG e chilipir,doar ca nu merge sa prostesti oamenii cu noua ne cresc veniturile,cine mai e ca noi?
1.1. si nu e singura companie de la bursa. (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 27.02.2023, 18:21)
corect spus.
fratii citat pardon logofetii zici ca ei au inventat bursa.