Sphera Franchise Group ("Sphera") a raportat, pentru anul trecut, vânzări consolidate de 954,7 milioane de lei (circa 201 milioane de euro) pentru întregul an 2019, în creştere cu 23,8% faţă de anul precedent, după un avans de 19% al vânzărilor în trimestrul patru, până la 260 de milioane de lei, arată raportul companiei remis, astăzi, Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Potrivit sursei citate, principalii factori ai acestei performanţe au fost creşterea cu 15,9% a vânzărilor USFN România (restaurantele KFC), comparativ cu anul 2018, şi creşterea cu 155% a vânzărilor USFN Italia (restaurantele KFC din Italia).
În 2019, vânzările CFF (restaurantele Taco Bell) au crescut cu 171%, în timp ce vânzarile ARS (restaurante Pizza Hut) au avansat cu 7,3% comparativ cu anul precedent.
Georgios Argentopoulos, CEO al Sphera, a declarat: "Suntem foarte mulţumiţi de rezultatele noastre pentru anul 2019. Vânzările au rămas puternice iar marjele noastre s-au îmbunătăţit, în ciuda provocăilor prezente. Am deschis 16 restaurante anul trecut şi rămânem ferm angajaţi să continuăm extinderea brandurilor noastre pe toate pieţele pe care operăm".
În intervalul ianuarie - decembrie 2019, vânzările comparabile la nivel de restaurante ("like-for-like") ale brandurilor Sphera au crescut cu 7,8%, fiind susţinute, în principal, de un avans de 9,2% pentru KFC România, o creştere de 16,2% pentru KFC Moldova şi o creştere de 5,6% pentru KFC Italia. În ultimul trimestru al anului, vânzările comparabile au crescut cu 6,2% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2018.
Valentin Budeş, CFO al Sphera, a menţionat: "Am obţinut rezultate solide în trimestrul patru, ceea ce a contribuit la profitabilitatea foarte bună a grupului nostru pentru întregul an, depăşindu-ne astfel obiectivele bugetate. Marjele noastre de exploatare a restaurantelor, în trimestrul patru, s-au îmbunătăţit comparativ cu perioada similară din 2018, în principal ca urmare a costurilor mai mici ale vânzărilor".
La finele anului trecut, EBITDA normalizat a crescut cu 32,7%, la 96 milioane de lei, pe fondul avansului de 51% înregistrat în ultimul trimestru al anului 2019.
Pe de altă parte, pentru întregul an 2019, Sphera a înregistrat un profit de exploatare, în restaurante de 124,3 milioane de lei, în creştere cu 20,5% faţă de 2018, şi un profit net de 64,2 milioane de lei, în creştere cu 165%.
În trimestrul patru, profitul de exploatare, în restaurante, a avut un avans de 26% faţă de perioada similară din 2018, până la 36,1 milioane de lei, în timp ce profitul net a ajuns la 26 milioane de lei.