Facebook a fost amendată în Franţa cu 150.000 de euro, suma maximă permisă de lege, pentru că nu a împiedicat ca datele utilizatorilor să fie folosite de furnizorii de publicitate, transmite Reuters.
Autoritatea pentru protecţia datelor a anunţat că amenda impusă Facebook Inc şi Facebook Ireland face parte dintr-o investigaţie europeană care are loc şi în Belgia, Olanda, Spania şi Germania, referitoare la practicile Facebook.
Amenda de 150.000 de euro este mică pentru o companie ca Facebook, care obţine venituri trimestriale de circa 8 miliarde de dolari şi are o capitalizare de aproximativ 435 de miliarde de dolari, dar este nivelul maxim pe care îl putea impune agenţia când a început investigaţia.
În prezent, instituţia poate impune amenzi de până la 3 milioane de euro, după adoptarea unei noi legi în Franţa, în octombrie 2016, conform news.ro.
În 2016, autoritatea de reglementare a dat un termen limită Facebook pentru a nu mai urmări activităţile pe internet ale utilizatorilor fără consimţământul acestora şi a ordonat operatorului reţelei de socializare să oprească unele transferuri de date personale în Statele Unite.
Facebook a argumentat că autoritatea de protecţie a datelor din Irlanda este instituţia competentă să formuleze astfel de ordine, întrucât sediul european al companiei este la Dublin.
Facebook nu a precizat, într-un comunicat de marţi, dacă va contesta amenda.
Ordinul din Franţa este prima acţiune semnificativă împotriva unei companii care transfera date europene în Statele Unite, după decizia Curţii Europene de Justiţie împotriva unui acord folosit de mii de companii, între care Facebook, care reglementa aceste practici.
După declararea ilegală a acordului, autorităţile pentru protecţia datelor din UE şi Statele Unite au avut la dispoziţie trei luni să creeze un acord alternativ.
În UE va intra în vigoare o nouă lege pentru protecţia datelor în 2018, iar companiile vor putea fi amendate cu până la 4% din cifra de afaceri globală, dacă nu o vor respecta.