Lanţul de magazine de materiale şi accesorii pentru mobilă MAM Bricolaj a raportat, pentru primele şase luni ale anului, o cifră de afaceri de 27,8 milioane de lei, cu 11% peste cea din prima jumătate a anului trecut, în timp ce profitul a avut o scădere uşoară, după cum se arată în raportul companiei publicat, ieri, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Cristian Găvan, fondatorul şi preşedintele MAM Bricolaj, spune: "După un prim trimestru bun, în care vânzările au crescut pe fondul dorinţei românilor de a evita creşterile de preţuri din lunile următoare, dovadă datele privind creşterea economică din primele trei luni, bazată în principal pe consum, trimestrul al doilea şi implicit primul semestru a avut o creştere temperată a pieţei de bricolaj, trend care va continua şi în restul anului. Se observă deja că românii sunt mai prevăzători în privinţa cumpărăturilor, decizia de achiziţie ieşind din zona de impuls. Cumpărăturile pentru casă, pentru amenajarea locuinţei, a grădinii, pentru reabilitarea termică şi energetică vin după o cercetare a pieţei, legată de preţuri, de specificaţiile produselor, de calitatea acestora".
În primul semestru al anului, prin reţeaua de magazine MAM Bricolaj au fost realizate 130.846 de tranzacţii, cu 5,2% peste nivelul din prima jumătate a anului trecut, în timp ce numărul clienţilor a crecut cu 1,5%, iar bonul mediu cu 5,4% în raport cu anul 2021, conform raportului.
Cheltuielile din exploatare s-au ridicat la 27,02 milioane de lei, cu 9% peste cele din primele şase luni ale anului anterior, cheltuielile cu mărfurile fiind de 17,7 milioane de lei, în creştere cu 7% comparativ cu cele din perioada ianuarie-iunie 2021. Cheltuielile cu personalul s-au ridicat la 4,7 milioane de lei, cu 4% peste cele din prima jumătate a anului trecut.
În acest context, în primul semestru din 2022, profitul din exploatare al companiei a fost de 0,74 milioane de lei, în creştere cu 21%, rezultat ce a fost erodat de o pierdere financiară de 0,16 milioane de lei. "Cheltuielile financiare sunt în creştere cu 0,12 milioane faţă de primul semestru al anului, în principal pe seama dobânzilor, ca urmare a creşterii volumului de credite dar şi a ROBOR-ului pentru rata variabilă", se explică în raport.
Astfel, pentru prima jumătate a anuluI, MAM Bricolaj a raportat un profit net de circa 0,5 milioane de lei, cu 2% sub cel din primele şase luni ale lui 2021.
"Pentru acest an, ne-am propus împreună cu membrii Consiliului de Administraţie şi echipa manageriala Mambricolaj, o creştere a cifrei de afaceri în cadrul reţelei actuale de magazine cu 17% faţă de cea din 2021, în valoare absolută de la 53,1 milioane de lei la 64,3 milioane de lei, în condiţiile unei creşteri a pieţei de bricolaj şi de mobilă/accesorii estimată în momentul actual la circa 10% faţă de 2021. Estimăm că piaţa va continua sa crească şi în semestrul al doilea din perspectiva cifrei de afaceri, pe fondul inflaţiei cu impact direct în creşterea preţurilor la raft şi cu reducerea consumului la nivel de target client. Focusul pieţei se va concentra pe soluţiile de consum energetic şi pe extintederea programelor de suport şi asistenţă tehnică", a spus Cristian Găvan.
În prezent, reţeaua MAM Bricolaj este formată din trei magazine situate în Bucureşti şi divizia online. Evaluarea bursieră a companiei listată în Piaţa AeRO se ridică la circa 33 milioane de lei.
1. cifra de afaceri MAM crestere inferioara inflatiei
(mesaj trimis de actionar MAM în data de 19.08.2022, 09:13)
In conditiile in care inflatia la raft in Romania este asa cum o stim, iar anul trecut MAM Bricolaj opera doar 2 magazine (pana pe 30.03.2021) fata de trei magazine in prezent, consider ca rezultatele MAM pe primele 6 luni din 2022 sunt lamentabile.
Cu mai multe magazine operationale, dl. Gavan a reusit "performanta" de a creste cifra de afaceri a MAM cu un procent inferior celui cu care a crescut inflatia in Romania.
Si pentru ca pe piata aer-O orice performanta trebuie rasplatita, propun domnului Gavan sa-si voteze cat mai degraba:
1. un program generos SOP
2. un nou MCS (nu de alta, dar imi place sa vad in portofoliu drepturi de preferinta MAM ca cele pe care deja le am de vreun an de zile)
3. un nou plan de extindere cu inca 12 magazine pe langa cele 12 magazine pe care le are deja propuse.
2. fără titlu
(mesaj trimis de Anonim în data de 19.08.2022, 13:13)
Ma uit cu tristete la rezultatele Mam Bricolaj si la felul cum acest individ isi sapa groapa singur. Cand inflatia este la cote maxime si toate preturile au bubuit, el a scazut salariile personalului cu 5%.... Legenda spune ca Gavan Cristian inca se intreaba cum este posibil sa scazi cheltuielile ( demotivand oamenii) si totusi profitul sa fie mai mic?
2.1. informeaza-te inainte sa vorbesti (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.08.2022, 16:59)
a scazut numarul de angajati plus altele pe care nu le cunosti daca vorbesti fara fara rost
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 19.08.2022, 20:54)
Pai spune-ne tu acele altele. Ca sa vorbesti cu rost.