OTP Bank România raportează o dezvoltare susţinută în zona serviciilor bancare digitale în 2023, care includ performanţe record pentru vânzările online şi îmbunătăţiri semnificative ale experienţei digitale pentru clienţii persoane fizice. Prin urmare, a fost un an de referinţă, care evidenţiază un capitol esenţial în dezvoltarea băncii într-un context în continuă evoluţie al industriei bancare, conform unui comunicat de presă al băncii.
Potrivit sursei citate, premisele evoluţiei din acest an se regăsesc în promovarea unei culturi digitale în cadrul întregii organizaţii, ceea ce a făcut posibilă trecerea de la o abordare individuală a activităţii echipelor la o abordare integrată şi colaborativă. Această strategie a facilitat apoi adoptarea serviciilor digitale la o scară mult mai mare în cadrul organizaţiei. Un element cheie în obţinerea acestui rezultat a fost activitatea echipei de ambasadori digitali, care a extins procesul de vânzări online în 40% din sucursalele din întreaga reţea naţională.
"Am identificat o nevoie tot mai mare a clienţiilor noştri pentru soluţiile bancare 100% digitale şi ne-am angajat să răspundem acestei nevoi. Rezultatele foarte bune înregistrate în 2023, sunt o urmare a eforturilor echipei de Digital pentru îmbunătăţirea procesului de deschidere online a conturilor şi a ofertei de servicii online. În continuare, orientarea către client rămâne esenţială pentru dezvoltarea acestui tip de servicii, împreună cu găsirea echilibrului necesar între inovaţie şi considerentele etice, ce ţin de securitate şi siguranţa online", a declarat Constantin Mareş, Director General Adjunct al OTP Bank România, Divizia Digitală.
Angajamentul băncii pentru soluţii bancare 100% digitale s-a reflectat în îmbunătăţirea continuă a procesului de deschidere online a conturilor, precum şi a ofertei de servicii digitale. Introducerea unei interfeţe prietenoase şi intuitive pentru înregistrarea online a răspuns nevoilor urgente ale clienţilor, oferindu-le o experienţă digitală completă şi rapidă. De asemenea, verificarea securizată a identităţii clienţilor permite acum acces la întreaga gamă de servicii de Internet & Mobile banking, disponibile non-stop.
Campaniile dedicate deschiderii de conturi online au susţinut şi mai mult acest avans digital, peste 35% din totalul conturilor deschise în timpul acestor campanii fiind realizate online.
În plus, OTP Bank a consemnat o creştere de 56% a ratei de activare digitală şi de utilizare a soluţiilor de internet şi mobil, comparativ cu acum doi ani. Aplicaţia SmartBank a fost actualizata cu o interfaţă inovatoare, mai prietenoasă şi personalizabilă în funcţie de nevoile clienţilor, îmbunătăţind astfel semnificativ experienţa clienţilor în utilizarea serviciilor bancare mobile.
Mai mult decât atât, pe măsură ce soluţiile digitale devin tot mai accesibile, peste 63% dintre clienţii OTP Bank au semnat contracte pentru serviciile de Internet & Mobile Banking, ceea ce a stimulat o creştere de 81% a tranzacţiilor în RON şi de 93% a tranzacţiilor în EUR prin intermediul serviciilor de Internet & Mobile Banking. De asemenea, scorurile de rating pentru aplicaţiile mobile ale băncii au atins valori istorice de 4,5, respectiv 4,9 pentru App Store şi Google Play.
Eforturile de transformare digitală ale băncii nu au trecut neobservate, OTP Bank primind distincţii importante, precum:
"Cea mai bună performanţă în mobile banking - Cel mai mare număr de tranzacţii" şi "Cea mai bună performanţă în internet banking - Cota de clienţi corporativi", acordate de Finmedia
"Cel mai bun flux în categoria Online Onboarding", acordat de Finnoconsult
"Dream Solution Category for the "ideal bank", recunoaştere specială online onboarding Journey
OBR este una dintre "Top 3 bănci digitalizate din România", potrivit Finnoscore.