În primele 5 luni de la lansarea serviciului de rambursare a TVA, pagina web dedicată a înregistrat peste 70.000 de accesări, şi peste 700 de posesori de carduri business BRD s-au înregistrat pentru a beneficia de rambursarea TVA transfrontalier, arată un comunicat de presă transmis redacţiei.
Majoritatea cererilor de rambursare, peste 70%, sunt pentru cheltuieli aferente delegaţiilor şi evenimentelor externe. Societăţile de transport internaţional de marfă/pasageri reprezintă în jur de 20%, restul solicitărilor fiind pentru servicii de eligibilitate fiscală internaţională (înregistrare în scopuri de TVA, consultanţă fiscală etc.). Până în acest moment, cea mai mare sumă de rambursat ajunge la 4.400 EUR.
Alina Iosep, Directorul Direcţiei de Management al Produselor Corporate şi IMM din cadrul BRD, a afirmat: "Peste 90% dintre solicitanţi nu erau informaţi că rambursarea TVA transfrontalieră face parte dintre drepturile societăţilor înregistrate în ţările membre UE, acestea având posibilitatea de a economisi astfel până la 27% din valoarea totală a cheltuielilor externe. Campaniile lansate de BRD şi taxback.com pentru companiile deţinătoare de carduri business s-au dovedit a fi un bun instrument de informare cu privire la oportunitatea şi avantajele aferente serviciului de rambursare a TVA externă".