Autostrada Bucureşti-Braşov va fi inaugurată în 2014, iar la sfârşitul anului 2010 urmează să fie finalizate lucrările la tronsonul centurii Bucureşti-Ploieşti, a declarat, ieri, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Radu Berceanu, cu ocazia unei inspecţii pe şantierul proiectului. Domnia sa susţine: "Vom putea circula de la Bucureşti la Braşov pe autostradă peste vreo cinci ani. În decembrie 2010 vom finaliza lucrările de la centura Bucureşti la Ploieşti urmând ca partea care face legătura între centură şi oraş să fie întârziată puţin pentru că avem probleme cu exproprierile, iar în proiect sunt prevăzute nişte poduri care necesită lucrări mai complexe".
Banca Europeană pentru Investiţii (BEI) ar putea finanţa jumătate din proiect care prevede construirea Centurii Ploieşti Vest precum şi a tronsonului de Autostradă Bucureşti-Ploieşti, tronson împărţit în două secţiuni, Bucureşti - Moara Vlăsiei, la care lucrează companiei italiană Pizzarotti şi secţiunea Moara Vlăsiei - Ploieşti, la care lucrează un consorţiu format din companiile Spedition UMB - PA &CO International şi Euroconstruct. În ceea ce priveşte tronsonul Comarnic- Braşov, ministrul a precizat că acesta va fi realizat prin concesiune, două consorţii depunând ofertele finale pentru realizare lucrărilor. Câştigătorul va fi anunţat la jumătatea lunii aprilie, lucrările urmând să dureze circa patru ani din cauza faptului că cea mai mare parte a lucrărilor se desfăşoară pe teren muntos.
Potrivit Agerpres, lucrările de reabilitare şi modernizare a centurii Ploieşti-Vest se desfăşoară pe o lungime de 12,5 km. Acestea implică, pe lângă lărgirea pe patru benzi a drumului, şi construirea a cinci pasaje. Compania care realizează lucrările, Pa & Co International, şi-a propus să finalizeze modernizarea drumului până la sfârşitul lunii noiembrie - începutul lunii decembrie 2009.
Pe Autostrada Bucureşti - Ploieşti lucrează compania italiană Pizarotti, pe tronsonul Bucureşti - Moara Vlăsiei (19,5 km) şi asocierea Spedition UMB - PA & CO International - Euroconstruct Trading pe tronsonul Moara Vlăsiei - Ploieşti (42 km), lucrările urmând să se finalizeze la începutul anului 2010.