Gigantul american al ţigaretelor "Philip Morris International" Inc. a lansat, ieri, o acţiune în instanţă împotriva guvernului de la Canberra, la mai puţin de o oră după ce Parlamentul australian a aprobat normele care interzic publicitatea pe pachetele de ţigări.
Conform noii legi, Aus-tralia devine prima ţară din lume care va restricţiona inscripţionarea logo-urilor, a brandurilor, culorilor şi textelor promoţionale pe pachetele de ţigări, începând cu luna decembrie 2012.
În baza acestei reglementări, toate ţigările care vor fi distribuite în Aus-tralia vor avea ca ambalaj pachete mate, de culoare verde-măsliniu, pe care mărcile vor fi inscripţionate cu litere mici. Producătorii vor folosi acelaşi font pentru toa-te brandurile. În opinia guvernanţilor australieni, culoarea pachetelor va fi una "respingătoare" pentru consumatori. În plus, pe pachete vor apărea avertismente privind consecinţele fumatului, respectiv imagini cu referire la efectele negative ale fumatului asupra sănătăţii.
Ministrul Sănătăţii din Australia, Nicola Roxon, a declarat că noua lege privind modul în care sunt distribuite ţigările în ţara sa este "un exemplu de urmat pentru întreaga lume".
În schimb, reprezentanţii "Philip Morris" cer, în instanţă, despăgubiri de miliarde de dolari de la guvernul australian.
"Nu ni s-a lăsat nicio opţiune", a declarat Anne Edwards, purtător de cuvânt al "Philip Morris Asia" Ltd., adăugând: "Guvernul a trecut această reglementare fără să fie capabil să demonstreze că ea va contribui la reducerea fumatului, ignorând totodată semnele de întrebare apărute în Australia şi în exterior cu privire la aspectele legale legate de ambalarea uniformă a ţigaretelor".