Lipsa forţei de muncă calificate în contabilitate perturbă tot mai mult activitatea departamentelor dedicate din cadrul companiilor, cât şi dezvoltarea firmelor care oferă servicii de profil. Este un fenomen observat la nivel global, temeinic susţinut de statistici şi realităţi îngrijorătoare din diverse ţări: peste 75% dintre firmele de contabilitate şi companiile de consultanţă fiscală din Germania nu mai găsesc candidaţii de care au nevoie pentru a-şi desfăşura activitatea; în Franţa, contabilii se numără printre profesiile deficitare; aproape jumătate dintre firmele de contabilitate din Belgia declară că au fost nevoite să îşi reducă serviciile de consultanţă din cauza lipsei de personal, spun specialiştii TaxDome, platformă internaţională de software şi aplicaţii dedicate managementului de business, conform unui comunicat de presă remis Redacţiei.
În acelaşi timp, volumul de muncă al angajaţilor din firmele de contabilitate este în creştere. Un sondaj realizat de Association of Chartered Certified Accountants (ACCA) arată că 57% dintre experţii contabili intervievaţi au declarat că sănătatea lor mintală are de suferit din cauza presiunii crescânde a muncii. Pentru studiul său, ACCA a intervievat aproape 10.000 de profesionişti din domeniul financiar din 157 de ţări referitor la condiţiile de muncă.
Aceste fapte evidenţiază o problemă serioasă pentru firmele de contabilitate, dar şi pentru companii în general: pentru a derula o activitate eficientă în domeniul contabil şi a se dezvolta, acestea au nevoie de noi modalităţi de a găsi angajaţi şi de a-i reţine cu un stil de lucru atractiv, atât ca proceduri, sarcini, cât şi ca program de lucru.
Este stilul de lucru pe care îl susţin specialiştii TaxDome, platformă internaţională de software şi aplicaţii dedicate managementului de business. Pentru piaţa românească, TaxDome oferă soluţii software adaptate pentru firmele şi departamentele de contabilitate şi resurse umane. Platforma optimizează gestionarea sarcinilor, stimulează productivitatea echipelor şi favorizează satisfacţia clienţilor companiei. Cu caracteristici intuitive, cum ar fi automatizările fluxurilor de lucru şi o aplicaţie mobilă de top, TaxDome a eficientizat operaţiuni ale firmelor de pe întreg globul începând cu anul 2017, lucrând cu peste 10.000 de companii din mai mult de 25 de ţări.
"Am reuşit să ne extindem atât de mult la nivel global şi să acoperim activitatea companiilor de pe pieţe atât de diverse ca nivel economic şi ca profil de forţă de muncă pentru că analizăm mereu cifrele din fiecare zonă unde operăm. Aşa reuşim să dezvoltăm continuu platforma şi aplicaţia TaxDome pentru a ne adapta cerinţelor fiecărui client în parte", Alina Goldenberg, Country Manager TaxDome România.
Procesele digitalizate economisesc până la 30% din timpul de lucru
Câteva situaţii extrem de specifice au dus la apariţia acestui deficit de forţă de muncă în contabilitate: schimbările demografice, remuneraţia insuficientă în raport cu gradul de pregătire profesională pe care exercitarea meseriei de contabil o cere, precum şi în raport cu necesitarea informării şi adaptării continue la modificările legislative şi fiscale, lipsa de atractivitate a profesiei în rândul studenţilor şi al tinerilor profesionişti.
Pentru combaterea situaţiilor de blocaj provocate de contextul pieţei de forţă de muncă specializată, specialiştii TaxDome recomandă câteva schimbări profunde, absolut necesare în activitatea companiilor:
Facilitarea unui mediu de lucru sănătos, care favorizează echilibrul în viaţa profesională şi cea privată. Acesta, combinat cu soluţii IT inteligente, previne suprasolicitarea forţei de muncă.
Adoptarea unui orar de lucru flexibil - concept mult mai potrivit noilor generaţii de profesionişti decât clasicul program "de la 9 la 5". Renunţarea la modelele de lucru învechite şi acceptarea avantajelor digitale ale sistemelor inteligente le vor permite tinerilor angajaţi să lucreze eficient, în stilul dorit, liber şi independent.
Favorizarea procesului de specializare continuă. Creşterea şi dezvoltarea consecvente în profesie pregătesc forţa de muncă pentru noi oportunităţi în carieră şi-i oferă un sentiment de satisfacţie.
Încurajarea feed-back-ului deschis, în ambele direcţii ale ierarhiei profesionale, o procedură care instaurează o atmosferă de încredere, apreciere şi dialog în echipă, totodată dând fiecărui angajat sentimentul că munca sa are un sens.
Digitalizarea cât mai exhaustivă a proceselor de lucru. Tinerii profesionişti sunt mai conştienţi decât managerii actuali de oportunităţile enorme oferite de digitalizarea globală. Cu ajutorul proceselor digitalizate, profesioniştii din domeniul financiar pot fi scutiţi complet de sarcinile de rutină în viitor.
"Procesele digitalizate economisesc până la 30% din timp doar prin comunicarea integrată cu clienţii lor. Discontinuitatea dintre hârtie şi digitalizare este de domeniul trecutului; aprobările şi semnăturile se fac deja în mod digital în câteva minute şi sunt disponibile imediat pentru procesarea ulterioară. În plus, faţă de semnăturile digitale, caracteristici precum reamintirile automate, chestionarele complet integrate sau posibilitatea de a schimba fără probleme limbile pentru clienţii internaţionali vor reduce enorm volumul muncii de rutină", spune Alina Goldenberg, Country Manager TaxDome România.
Prin preluarea sarcinilor de rutină de către o soluţie IT dedicată, profesioniştilor le rămân timpul şi energia pentru a se dedica sarcinilor creative şi contactului cu clienţii, astfel încât activitatea companiei pe care o reprezintă să fie impulsionată.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 19.06.2024, 15:52)
am vz ce colaps… au bubuit si ei costurile…
s c c r e t
2. Fisc
(mesaj trimis de TFS în data de 19.06.2024, 20:54)
Cu atatea modificari fisvale si ce inveti azi nu maine valabil maine, vor tine contabilitatea robotii, de altfel ca in majoritatea mseriilor. Asta se vrea...