Piaţa serviciilor poştale a totalizat anul trecut 1,52 miliarde lei (341,1 milioane euro), nivel apropiat de cel din 2011, când veniturile operatorilor de profil au cumulat 1,53 miliarde lei, evoluţia fiind influenţată de scăderea traficului cu 0,7%, la 523,3 milioane de trimiteri.
"În anul 2012, valoarea pieţei serviciilor poştale a rămas relativ constantă, situându-se la 1,52 miliarde de lei, faţă de 1,53 miliarde de lei în anul 2011. Valoarea cumulată a primilor 10 furnizori de servicii poştale în funcţie de cifra de afaceri sau de veniturile obţinute din furnizarea de servicii poştale a fost în anul 2012 de 1,40 miliarde de lei", a anunţat autoritatea de reglementare în comunicaţii, ANCOM, potrivit Mediafax.
În 2011, piaţa serviciilor poştale a crescut cu 5,2%, la 1,53 miliarde de lei, pe fondul avansului trimiterilor poştale cu 28% faţă de 2010.
ANCOM a anunţat, marţi, că numărul trimiterilor poştale a atins 523,3 milioane la finele anului 2012, în scădere cu 0,7% faţă de 2011, Poşta Română având o pondere de 74,3% în total, nivel în declin cu 6,5 puncte procentuale faţă de anul precedent.
În 2011, traficul poştal a crescut cu 27,81 faţă de anul precedent, la 527,3 milioane de trimiteri, după ce în 2010 şi 2009 acest indicator a scăzut cu 10,44% şi, respectiv, 33,01%.
Compania Naţională Poşta Română a prelucrat şi anul trecut cea mai mare parte dintre aceste trimiteri (74,28%, de la 79,41% în 2011). Traficul total al companiei a scăzut faţă de anul 2011 cu 7,1%, în timp ce restul furnizorilor au procesat cu 23,9% mai multe trimiteri faţă de anul anterior. Din totalul trimiterilor poştale din România, 96,6% au fost trimiteri de corespondenţă, imprimate, pachete mici şi trimiteri de publicitate prin poştă, cu limita maximă de greutate 2 kg (poşta de scrisori). Acest segment s-a menţinut constant faţă de anul 2011, fiind procesate 489,8 trimiteri, dintre care Poşta Română a procesat 77,8%.