Grupul PPC a înregistrat, în primul trimestru al anului, o creştere a profitabilităţii operaţionale, pe fondul diminuării cheltuielilor operaţionale şi în principal a achiziţiilor de energie, gaze naturale şi a cheltuielilor cu emisiile de CO2. Astfel, EBITDA recurentă s-a ridicat la 280,5 milioane Euro, în creştere cu 110,5 milioane Euro (65%) faţă de primul trimestru al anului trecut.
Totodată, profitul înainte de taxe a revenit pe plus şi s-a ridicat, în primele trei luni, la 73,3 milioane Euro, comparativ cu un rezultat de -30,3 milioane Euro în trimestrul întâi 2022. Prin urmare, Grupul PPC a înregistrat profit net de 51,1 milioane Euro, în trimestrul întâi 2023, faţă de o pierdere netă de 185,7 milioane Euro în trimestrul întâi 2022.
Tranzacţia prin care Grupul PPC preia activele Enel din România rămâne în grafic pentru a se finaliza în al treilea trimestru al anului. Achiziţia Enel România se aliniază strategiei PPC privind tranziţia energetică, dar şi planului grupului PPC de expansiune în Europa de Sud-Est. România este o piaţă importantă din punct de vedere strategic pentru PPC, din prisma accesului la finanţare UE prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) şi Fondul pentru Modernizare.
Grupul PPC este rezent în cinci ţări din sud-estul Europei şi cu o capitalizare bursieră de peste 3 miliarde de euro, produce, distribuie şi furnizează energie electrică către consumatori. Achiziţia Enel România urmează să fie finalizată până în trimestrul III al acestui an.