PRĂBUŞIREA CASEI CITY INSURANCE Cum se propagă undele cutremurului City Insurance

Andrei Iacomi
Ziarul BURSA #Bănci-Asigurări / 20 septembrie 2021

Cum se propagă undele cutremurului City Insurance

Avocatul Gheorghe Piperea: "Fondul de Garantare va primi toate cererile de despăgubire şi va efectua plăţile"

Premierul Florin Cîţu: "Aş vrea să văd dacă situaţia era mai veche şi a fost ascunsă - atunci ar fi o problemă; falimentul este parte din capitalism"

Preşedinte COTAR, Vasile Ştefănescu: "Ceea ce vedem că se întâmplă pe piaţa asigurărilor RCA din România este un nou Caritas"

City Insurance, liderul pieţei RCA din ţara noastră, este gata să sucombe, după ce Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) a cerut falimentul companiei, dar autorităţile şi unele sindicate din domeniu dau comunicate liniştitoare privind capacitatea de gestionare a situaţiei din piaţă. În acelaşi timp, se cer anchete şi demiteri la nivelul conducerii ASF, pentru că, sub ochii săi, problemele de la City s-au acutizat în ultimii câţiva ani, până la colaps.

City Insurance are circa trei mili­oane de clienţi, o cotă de piaţă RCA de 46%, a practicat cele mai mici tarife pentru asigurările auto obligatorii, iar în ultimii ani pe numele său au fost înaintate către ASF nenumărate petiţii privind nerespectarea condiţiilor contractuale, neplata sau plata parţială a despăgubirilor etc.

Pentru o bună perioadă de timp, Autoritatea a sancţionat simbolic City, dar în luna iunie a acestui an, în urma unor controale care au scos în evidenţă nereguli grave, ASF a obligat compania să vină cu un plan de redresare pentru restabilirea nivelului fondurilor proprii eligibile care să acopere cerinţele de capital, iar City a intrat în administrarea specială a Fondului de Garantare a Asiguraţilor. Compania nu a venit cu banii necesari şi cu un plan de redresare adecvat, astfel încât, săptămâna trecută, Consiliul ASF a decis retragerea autorizaţiei de funcţionare a societăţii, constatarea stării de insolvenţă şi promovarea de către Autoritate a cererii privind deschiderea procedurii falimentului împotriva companiei.

Gheorghe Piperea: "Sper ca Fondul de Garantare să nu aplice acelaşi algoritm pe care l-a aplicat City Insurance"

Legat de ceea ce probabil va urma pentru clienţii companiei, avocatul Gheorghe Piperea, ne-a declarat: "În primul rând trebuie deschisă de urgenţă procedura falimentului, pentru că, altfel, mecanismul de despăgubire prin Fondul de Garantare nu poate fi activat. După ce se deschide procedura falimentului, ceea ce presupune numirea unui lichidator, Fondul de Garantare devine operaţional în maxim 60 de zile. Iar Fondul va primi toate cererile de despăgubire şi va efectua plăţile într-un termen oarecare. Sper ca Fondul să nu aplice acelaşi algoritm pe care l-a aplicat City Insurance, pentru că aşa cum se ştie în piaţă, poliţele de asigurare erau ieftine întrucât reparaţiile erau plătite doar în parte de City Insurance".

Gheorghe Piperea a adăugat: "Important este că toţi cei care au poliţe de asigurare încă în vigoare la City Insurance va trebui să îşi asume riscul să aibă aceeaşi soartă precum cei care urmează să fie despăgubiţi (n.r. de Fond) sau să îşi cumpere poliţe de asigurare de la altă companie, care bineînţeles că vor fi costa mai mult, ţinând cont de preţurile care sunt acum în piaţă".

Concret, cei care au poliţe RCA la City Insurance pot fi să-şi păstreze asigurările până la expirare sau să le denunţe şi să încheie contracte la un asigurător fără probleme. Cei mai afectaţi vor fi, însă, păgubiţii, cei loviţi în trafic de o maşină asigurată la City, deoarece multe service-uri nu mai fac reparaţii pe aceste poliţe, iar, conform reglementărilor actuale, despăgubirile de la acest asigurător vor fi plătite după ce instanţa îi declară definitiv falimentul, conform informaţiilor publice.

Piperea: "În opinia mea, preţul poliţelor de asigurare RCA se va dubla"

În opinia avocatului Piperea, situaţia creată prin falimentul City va avea câteva consecinţe în piaţă, iar din punctul de vedere al consumatorilor cea mai importantă este creşterea preţurilor poliţelor, din cel puţin două motive.

"În primul rând pentru că lumea se va buluci să cumpere poliţe de asigurare, şi sunt vreo trei milioane de persoane care aveau poliţe RCA de la City Insurance. Iar când există puţină marfă şi mulţi clienţi, evident că preţul creşte. Motivul al doilea pentru care preţul va creşte este că, odată ce Fondul de Garantare devine operaţional, se vor consuma banii din fond şi, în consecinţă, societăţile de asigurări vor trebuie să-l realimenteze cu alţi bani, ceea ce va însemna probabil dublarea contribuţiei, pentru că este vorba de sume foarte mari. Iar asta în opinia mea va duce la dublarea preţurilor poliţelor de asigurare", ne-a spus Gheorghe Piperea.

Este ceva care deja se resimte în piaţă. Conform Hotnews.ro, la mijlocul săptămânii trecute, mai mulţi asigurători deja crescuseră semnificativ tarifele RCA, în condiţiile falimentului iminent al City Insurance. Euroins, al doilea jucător din piaţă, cu preţuri la fel de mici ca City, crescuse cu aproape 185 de lei preţul RCA pe şase luni, şi cu peste 600 de lei cel pe douăsprezece luni.

"Partea şi mai gravă este că sunt foarte multe camioane asigurate la City Insurance, care trebuie să-şi schimbe poliţele. Firmele vor fi nevoite să plătească dublu pentru poliţele de asigurare, ceea ce se va regăsi în creşterea preţurilor mărfurilor", a mai spus Gheorghe Piperea, care a conchis: "Bineînţeles că, pe parcursul procedurii insolvenţei, se va pune şi problema răspunderii pentru această situaţie".

Florin Cîţu: "Clienţii de la City Insurance nu vor avea de suferit de pe urma acestei situaţii"

Premierul Florin Cîţu a dat asigurări că niciun client al City Insurance nu va avea de suferit, dar că va trebui verificat dacă falimentul companiei nu a apărut în urma unei fraude.

Prim-ministrul a spus, sâmbătă, conform news.ro: "Aş vrea să văd exact care a fost evaluarea şi cum de s-a ajuns aici. Mă voi asigura că asiguraţii City Insurance nu vor avea de suferit de pe urma acestei situaţii. Vom vedea dacă şi-a făcut ASF-ul treaba, nu am în acest moment acest răspuns. Vreau să văd exact evaluarea celor de la ASF pe situaţie şi după aceea vom lua o decizie, dar de aceea avem reglementator. Reglementatorul pieţei este cel care are grijă de piaţă. În acelaşi timp, falimentul este parte din capitalism, este parte dintr-o economie de piaţă. Aş vrea să văd dacă falimentul a fost ascuns - aici sunt alte probleme, dacă cumva situaţia era mai veche şi a fost ascunsă, atunci ar fi o problemă - dar falimentul este o parte din economia de piaţă".

Premierul a precizat că falimentul City Insurance nu va duce la creşterea poliţelor obligatorii de asigurare. "Avem o soluţie la care ne gândim. Este momentul, poate, în acest context, ca EximAsig să preia, ne gândim dacă cumva să mergem pe varianta asta, dar încă nu este o soluţie luată", a spus Cîţu, conform Agerpres.

Săptămâna trecută, Ministerul Finanţelor a publicat proiectul de Ordonanţă de Urgenţă prin care să i se permită Fondului de Garantare să poată plăti despăgubirile către asiguraţi imediat ce ASF retrage autorizaţia şi deschide procedura de faliment a City, fără să mai aştepte decizia definitivă a instanţei privind falimentul companiei, termenul fiind de până la 60 de zile de la data publicării deciziei ASF în Monitorul Oficial. Altă modificare importantă este că cei care au de recuperat despăgubiri de la o firmă de asigurări intrată în faliment, cum aproape sigur va fi City Insurance, vor putea primi cel mult 0,5 milioane de lei pe fiecare contract pe care îl au la o astfel de firmă. Acum, suma maximă este de 0,45 milioane de lei şi se acordă de către Fondul de Garantare per creditor, nu pe fiecare contract de asigurare, potrivit surselor citate. De menţionat că orice asigurare RCA validă permite despăgubiri pentru vătămări corporale şi deces în limita a 6,07 milioane de euro.

COTAR: "Piaţa de asigurări RCA din ţara noastră este o adevărată fabrică de bani pentru susţinătorii fraudelor"

Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR), din care City nu face parte, şi Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România (BAAR) au emis comunicate în care, în esenţă, se apreciază că piaţa are capacitatea să depăşească situaţia creată prin falimentul City, iar asiguraţii RCA la companie vor beneficia, când va fi cazul, de despăgubiri din partea Fondului de Garantare.

În schimb, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) susţine, într-un comunicat, că piaţa de asigurări RCA din ţara noastră este o adevărată fabrică de bani pentru susţinătorii fraudelor.

Vasile Ştefănescu, preşedinte COTAR, a declarat: "Ceea ce vedem că se întâmplă pe piaţa asigurărilor RCA din România este un nou Caritas. Până acum s-a bucurat toată lumea de câştig, pentru că erau vândute poliţe RCA la preţuri mici, mult sub tariful de referinţă iar acum ni se trimite nota de plată. Am transmis semnale de alarmă, am cerut ajutorul Parlamentului, al Guvernului, al Preşedintelui. Am transmis zeci de comunicate de presă care au fost preluate permanent de mass-media. Am făcut calcule financiare şi am arătat spre ce se îndreaptă această piaţă, prin complicitatea cu instituţiile care ar fi putut să oprească acest dezastru anunţat. Am cerut sprijin pentru a i se atrage atenţia domnului Cristian Roşu, numit de Parlamentul României pentru a răspunde de acest sector important din cadrul ASF, să-şi facă treaba pentru care este plătit de statul român, dar nicio instituţie nu a luat nicio măsură".

Situaţia actuală este mai gravă decât în cazul Astra pentru că în cazul City Insurance este vorba despre aproape 50% din piaţă, conform COTAR

COTAR atrage atenţia că situaţia actuală este mai gravă decât în cazul Astra sau a celorlalte două firme care au dat faliment, pentru că, în cazul City Insurance, este vorba despre aproape 50% din piaţă, cu trei milioane de poliţe de asigurare RCA.

"Falimentul City Insurance înseamnă trei milioane de poliţe de asigurări care ajung la Fondul de Garantare, adică tot noi le vom plăti, din banii de la bugetul statului. Cu toate acestea, nimeni nu răspunde pentru situaţia creată şi pentru prejudiciul imens care a fost adus celor trei milioane de asiguraţi şi Statului Român", se arată în comunicat.

În opinia COTAR, la depistarea fraudelor de la City Insurance s-a ajuns după numirea lui Nicu Marcu la conducerea ASF, iar de situaţia din prezent sunt responsabilil cei care au condus Autoritatea în perioada de interimat, respectiv vicepreşedintele Doina Dascălu şi vicepreşedintele Cristian Roşu.

"Domnul Cristian Roşu ar trebui să plătească, în solidar, daunele provocate sub tutela sa, pentru că ştia foarte bine care este adevărul şi a fost plătit cu acel salariu lunar enorm pentru a nu lăsa să se întâmple aceste lucruri. Prejudiciul îl plătesc, în continuare, toţi românii", se menţionează în comunicatul COTAR, în care se adaugă: "Cerem tragerea la răspundere şi obligarea la plata daunelor a tuturor celor care se fac vinovaţi de situaţia în care a fost adusă România din cauza falimentului asiguratorului City Insurance".

Comisiile de buget din Camera Deputaţilor şi Senat vor explicaţii de la ASF

Scandalul falimentului City Insurance a ajuns în Parlament, în faţa căruia răspunde conducerea Autorităţii de Supraveghere Financiară, iar ambele Comisii de buget, din Cameră şi din Senat, vor explicaţii de la şefii ASF.

Sebastian Burduja, vicepreşedintele Comisiei pentru Buget din Camera Deputaţilor, a depus în Parlament o interpelare adresată ASF-ului şi Ministerului Finanţelor, prin care le solicită să răspundă la o serie de întrebări. "Am solicitat informaţii despre controalele derulate şi concluziile aferente, rapoartele de audit, reacţiile imediate apărute la suspiciunile de fraudă sau de nerespectare a cerinţelor ASF", spune Burduja.

Acesta a subliniat că problemele de la City care se vehiculează în spaţiul public, inclusiv suspiciuni de fraudă, aparent au fost sau ar fi trebuit să fie cunoscute de patru - cinci ani. Alte informaţii se referă la faptul că unul dintre cele două credite subordonate ale companiei, contractate pentru a îndeplini anumite cerinţe ale ASF, ar fi fictiv. De altfel, compania nu ar fi accesat aceste linii de credit, ceea ce ar fi trebuit să declanşeze anumite semnale de alarmă, din timp. E momentul ca toate aceste lucruri să fie clarificate de urgenţă, spune Sebastian Burduja, conform hotnews.ro.

La rândul său, preşedintele Comisiei de finanţe bănci din Senat, Claudiu Mureşan, spuns că situaţia de la City Insurance este generată de incompetenţa celor care, timp de 30 de ani, au gestionat politic, dar şi instituţional acest domeniu. Cazul City Insurance este rezultatul incompetenţei celor care au supervizat domeniul asigurărilor prin instituţii politizate maxim, a celor care s-au întors cu spatele atunci când în faţă s-a dezvoltat acest accident naţional pe piaţa asigurărilor, a afirmat Mureşan.

"Cazul City Insurance ne arată că ASF nu a controlat lucrurile, că nu a reuşit să îşi îndeplinească misiunea pe acest palier al pieţei asigurărilor", a spus preşedintele Comisiei de finanţe bănci din Senat, mai arată publicaţia citată.

Pe de altă parte, Valentin Ionescu, director în cadrul ASF responsabil de segmentul asigurărilor, spune că Autoritatea a informat Ministerul Public şi toate celelalte autorităţi în măsură să se ocupe de cazuri, imediat ce au apărut suspiciuni că banii aferenţi capitalului minim de lucru nu se află în conturile societăţii, adică în martie 2021, conform Gândul Financiar.

Potrivit oficialului ASF, instituţia s-a confruntat cu dificultăţi în investigarea situaţiei. Practic, City dădea foarte greu documente şi contesta în instanţă deciziile Autorităţii.

"Compania a avut trei auditori. Aceşti auditori - foarte cunoscuţi în piaţă - au certificat existenţa acelor bani. Iar ASF se bazează în mare măsură pe rapoartele de audit ale acestora în activitatea sa. Din păcate, aici nu au fost semnale de la niciunul dintre cei trei auditori că acei bani nu ar exista", a spus Ionescu, conform Gândul Financiar.

City a prezentat extrase de cont nerecunoscute de banca emitentă indicată, prin care dorea să demonstreze că dispune de lichidităţile necesare

Amintim că, potrivit ASF, City Insurance i-ar fi raportat încă din 2017 că deţine disponibilităţi băneşti la o societate bancară, sume necesare susţinerii activităţii şi îndeplinirii cerinţelor legale, dar că în primăvara acestui an Autoritatea a aflat că între acea bancă şi societatea de asigurare nu ar fi existat raporturi contractuale, iar contul nu ar fi existat.

Practic, City a prezentat extrase de cont nerecunoscute de banca emitentă indicată, prin care voia să demonstreze că dispune de lichidităţile necesare pentru a-şi îndeplini cerinţele de capital.

"Gravitatea faptei este generată de faptul că au fost înregistrate şi raportate la ASF active constând în lichidităţi care provin din împrumuturi subordonate din partea acţionarului majoritar Vivendi International şi împrumuturi de la o altă societate, în cuantum cumulat de 125 milioane euro la data de 31 martie 2021, deţinute într-un cont bancar despre care ASF a luat cunoştinţă că nu există, disimulându-se astfel situaţia financiară deteriorată a societăţii", se arată într-un document al Autorităţii de la începutul lunii iunie, referitor la sancţionarea lui Renato Szilagyi, preşedintele directoratului City Insurance.

Vivendi International, societate ce aparţine lui Dan Odobescu, cumnatul fostului premier Adrian Năstase, deţine circa 85% din City Insurance, în timp ce Nicolae Muşat are 8,9% din companie.

La începutul lunii aprilie, Vivendi International a încheiat un acord cu I3CP Holdings BV din Olanda pentru vânzarea întregului său pachet de acţiuni deţinute la City Insurance Romania, tranzacţie care nu s-a mai finalizat. Fondul olandez este cel care trebuia să vină până la finalul zilei de 6 septembrie cu 150 milioane de euro pentru a capitaliza compania, după ce anterior anunţase că subscrisese toate acţiunile în cadrul unei majorări de capital.

Anul trecut, Societatea de Asigurare Reasigurare City Insurance a înregistrat un volum al primelor brute subscrise de 478 milioane euro, cu 17% peste cel din 2019, iar volumul plăţii despăgubirilor a fost de 290 milioane euro, în creştere cu 19% faţă de cel de la finele anului anterior. În primul trimestru al acestui an, City Insurance era pe primul loc în piaţa asigurărilor din ţara noastră, cu o pondere a primelor brute subscrise de 20,3% din total, fiind liderul pieţei RCA, cu o cotă de 45,6%, conform ASF.

Acum, întrebarea la care vor căuta răspuns organele abilitate de cercetare este, pe lângă cine sunt responsabilii, unde s-au dus banii încasaţi de City Insurance.

Notă

De precizat că, probabil pentru a lăsa impresia că a avut tot timpul cazul în atenţie, în comunicatul de vineri în care anunţa că va cere falimentul City Insurance, ASF a inclus şi o sinteză a sancţiunilor impuse de Autoritate companiei.

Conform ASF, în perioada 2014-2021, supraveghetorul a impus City Insurance următoarele acţiuni:

Decizia 762/14.06.2021 - 410.900 lei - amendă în baza Legii 132/2017;

Decizia 714/03.06.2021 2.930.766 lei - amendă şi stabilirea unor măsuri (plan de finanţare MCR şi plan de redresare SCR);

Decizia 716/03.06.2021 - 1.000.000 lei - amendă şi retragerea aprobării domnului Renato Szilagyi, preşedinte al directoratului;

Decizia 717/03.06.2021 - 1.000.000 lei - amendă şi retragerea aprobării domnului Buzerea Barbu Mircea, vicepreşedinte al directoratului;

Decizia 718/03.06.2021 - 1.000.000 lei - amendă şi retragerea aprobării domnului Spyridon Stavros Mavrogalos Fotis, membru al directoratului;

Decizia 723/03.06.2021 - 1.000.000 lei - amendă şi retragerea aprobării domnului Browne Woodthorpe Robert, preşedinte al Consiliului de Supraveghere;

Decizia 719/03.06.2021 - 1.000.000 lei - amendă şi retragerea aprobării domnului Rossler Max Walter, vicepreşedinte al Consiliului de Supraveghere;

Decizia 722/03.06.2021 - 1.000.000 lei - amendă şi retragerea aprobării domnului Pascale Cristian, membru al Consiliului de Supraveghere;

Decizia 721/03.06.2021 - 1.000.000 lei - amendă şi retragerea aprobării doamnei Arampova Aelita, membru al Consiliului de Supraveghere;

Decizia 720/03.06.2021 - 1.000.000 lei - amendă şi retragerea aprobării d-lui Papanikolaou Epameinondas, membru al Consiliului de Supraveghere;

Decizie 325/10.03.2021 - 2.600.000 lei - amendă şi plan de redresare (SCR);

Decizia 83/25.01.2021 - 530.000 lei - amendă d-lui Renato Szilagyi, preşedinte directorat;

Decizia 84/25.01.2021 - 500.000 lei - amendă d-lui Buzera Barbu Mircea, vicepreşedinte al directoratului;

Decizia 85/25.01.2021 - 500.000 lei - amendă d-lui Spyridon Stavros Mavrogalos Fotis, membru al directoratului;

Decizia 86/25.01.2021 - 450.000 lei - amendă d-lui Browne Woodthorpe Robert, preşedinte al Consiliului de Supraveghere;

Decizia 87/25.01.2021 - 450.000 lei - amendă d-lui Rossler Max Walter, vicepreşedinte al Consiliului de Supraveghere;

Decizia 88/25.01.2021 - 450.000 lei - amendă d-lui Pascale Cristian, membru al Consiliului de Supraveghere;

Decizia 89/25.01.2021 - 450.000 lei - amendă d-nei Arampova Aelita, membru al Consiliului de Supraveghere;

Decizia 90/25.01.2021 - 450.000 lei - amendă d-lui Papanikolaou Epameinondas, membru al Consiliului de Supraveghere,

Decizia 3/13.01.2021 - 500.000 lei - amendă aplicată societăţii în baza Legii nr.132/2017;

Decizia 458/06.04.2020 - 100.000 lei - amendă aplicată societăţii;

Decizia 1040/13.08.2019 - avertisment scris aplicat societăţii;

Decizia 1180/26.09.2019 - 50.000 lei - amendă aplicată societăţii,

Decizia 123/25.01.2018 - avertisment scris aplicat societăţii;

Decizia 494/10.04.2017 - 30.000 lei - amendă d-lui Cristian Pascale, membru CA;

Decizia 492/10.04.2017 - 30.000 lei - amendă d-lui Dan Odobescu şi retragere aprobare membru, preşedinte CA;

Decizia 493/10.04.2017 - 20.000 lei - amendă d-lui Dan Odobescu şi retragere aprobare director general;

Decizia 2315/21.12.2016 - 10.000 lei - amendă d-lui Dan Odobescu, director general;

Decizia 2314/21.12.2016 - 30.000 lei - amendă şi stabilire măsuri în sarcina societăţii;

Decizie 912/19.04.2016 - 40.000 lei - amendă d-lui Papanikolaou Epameinondas, director adjunct;

Decizie 911/19.04.2016 - 10.000 lei - amendă aplicată d-lui Claudiu Mândrilă, director de daune;

Decizie 910/19.04.2016 - 50.000 lei - amendă aplicată d-lui Dan Odobescu, director general;

Decizie 902/18.04.2016 - 100.000 lei - amendă aplicată societăţii şi plan de măsuri;

Decizia 2307/29.12.2014 - 20.000 lei - amendă aplicată d-lui Muşat Nicolae, director general;

Decizie 2309/29.12.2014 - 20.000 lei - amendă aplicată d-nei Măzăreanu Ioana, director adjunct;

Decizia 198/23.05.2014 - avertisment scris aplicat d-lui Muşat Nicolae, director general;

Decizia 199/23.05.2014 - 5.000 lei - amendă aplicată d-lui Claudiu Mândrilă, director daune;

Decizia 158/30.04.2014 - avertisment scris aplicat d-lui Claudiu Mândrilă, director daune.

Autoritatea de Supraveghere Financiară a impus SAR City Insurance şi următoarele măsuri:

Decizia 455/06.04.2020 - măsuri de remediere pentru deficienţe constatate în baza Legii 237/2015;

Decizia 457/06.04.2020 - 16.500.000 euro - majorare de capital de solvabilitate aplicată societăţii.

Opinia Cititorului ( 10 )

  1. Problema e nuanțată. Peste 80% din români au venituri atât de mici încât nu-și permit să dea mai mult de 300 lei pe o asigurare RCA.

    City a fost lăsată să emită polițe cu valoare mică din motive sociale evidente.

    Altfel, la români riscul economic se amesteca cu corupția și frauda in toate - face omul contract și nu știe ce cumpără frumos ambalat. 

    1. Daca nu îți permiți să dai mai mult de 300 de lei pe o poliță RCA înseamnă că nu îți prea permiți mașină. Mașina nu este un bun absolut necesar vieții. A fost o lipsă totală desupraveghere, daca nu ai altceva - dar deocamdată nu sunt dovezi clare.

      Corect. 300 de lei e o suma foarte mica pentru un RCA (foarte departe de ce se plateste in Europa ... si nu neaparat Europa de Vest). Sumele sunt intretinute artificial foarte jos, pe premiza ca romanul e sarac si nu poate plati mai mult ... insa cel care va fi tepuit in final e exact romanul sarac, nu sefii ASF, nu patronii City Insurance, etc.

    Cum anume a dat City faliment cand incasarile din RCA erau mai mari decat platile pe daune RCA??

    Toata lumea se bucura ca o sa avem RCA mai scump ca si cum nu era fezabil. Pai... daca le ramanea si un profit brut dupa inseamna ca preturile lor mici erau la nivelul pietei! 

    Ce e atat masochism aici? Toti ar vrea sa achite mai mult, sa iasa mai prost, etc. etc. 

    Ca sa nu mai spun ca pretul mediu al masinilor din Romania nu a crescut atat de mult incat sa spui ca merita asigurari mai mari. Atunci... ce anume acopera RCA-ul tot mai scump? Pai, acopera vatamari pana in limite tot mai mari. Acum sa punem intrebarea cealalta: cate vatamari corporale de 1 milion de euro s-au platit in Romania?? Si daca sunt atat de putin de ce politele sunt asa de scumpe? 

    1. Hai sa recunoastem, valoarea parcului auto a inceput sa creasca.

      Inclusiv cu masini de 30 000 euro din vest descarcate in est din motive de electrificare.

    Gata cu impreviziunea, să trecem la un nou faliment. Cum mai stăm cu RADET ?

    Să curgă milioanele din lichidare. Selecția se face pe voce sau pe talent ? 

    Sunt ingrozit ca o frauda de sute de milioane de euro este evidenta si se incearca deja calmarea opiniei publice. Unde este parchetul, administratia fiscala, serviciile fiscale, Ministerul de Finante ect. Un om simplu isi pune intrebarea daca statul in forma functionala mai exista sau este vorba de un mare smen la care au participat toti prin incompetenta, idiotenie sau chiar prin impartirea prazii.

    1. Va raspund eu. Smen generalizat si batista pe tambal. Complicitate, incompetenta, prostie, iresponsabilitate. Asociatia societatilor societatilor de asigurari zice ca totul este ok. Si ASF ul. Totul este bine. Arde casa dar nimeni nu este ingrijorat sau vinovat. Ce tara frumoasa este Romania!

    Domnule Piperea partea cea mai grava este ca acest domeniu trebuia supravgheat. Pentru supraveghere iau dnii Rosu si Marcu salarii de 70000 !!! lei net lunar. Nu va feriti sa o spuneti si nu va feriti sa vorbiti despre gradul de incompetenta de la conducerea ASF, chiar daca majoritatea sunt numiti de PSD si chiar daca dl Marcu este un apropiat al dlui Dan Voiculescu si Antena 1. Ceea ce se intampla cu City este un cataclism si merita sa tragem niste invataminte iar oamenii implicati trebuie sa raspunda. Dl Marcu este de un an si jumatate presedintele ASF. City era intr-o situatie precara si TOATA LUMEA DIN ASF STIA! STIA si dl Marcu doar ca nefiind de specialitate nu a stiut sa ia masurile potrivite. Dl Soviani vorbeste de complicitate, nglijenta si incompetenta. Eu vad ca se intampla ceva foarte grav, ceva ce trebuia si putea fi gestionat cu profesionalism. Dl Valentin Ionescu incearca sa abata atentia de la subiect dar este la fel de vinovat mai ales ca nu este specialist in asigurari cum nu este nici in piata de capital, cu scuze daca il ofensez. Nimeni nu ii spune in fata dar nu are deloc o reputatie de specialist mai degraba de gargaragiu la comanda. El impreuna cu alt fost presedinte ( nu inteleg cum we lipeste de toti) Misu Negritoiu au facut BSR pt societatile de asigurari, deci stie sau trebuia sa stie cel mai bine care sunt problemele. Lipsa de actiune din ultimul an si jumatate a agravat situatia la maxim. Amenzile cu care se lauda ASF nu sunt masuri. Masuri inseamna chiar masuri. Falimentul City este o catastrofa cu mari ramificatii in economie. In plus, domnule Piperea FGA nu are bani sa plateasca politele lui City. Banii vor fi dati de la noi. De ce? Pentru ca dl Odobescu a crezut ca este smecher si dl Marcu a crezut ca este vreun geniu care a poposit la ASF in drum spre functia de ministru de finante sau chiar prim ministru.

    1. Oare de ce nu se intreaba nimeni de ce in 6 7 ani, 3 firme care se axau pe vanzarea de rca au dat faliment? Oare nu e problema in alta parte?

      Exem: bietii transportatori platesc rca la nivel de romania, dar ei merg in comunitate, unde produc evenimente, iar asig plateste despagubiri la nivel de tara respectiva, in special pe vatamari, despagubiri la un nivel de nici nu va inchipuiti. 

      Sau alt exemp: pagubitii se duc in service unde ora de manopera pleaca de la 150 lei, au pretentii ca vor piese originale, masina la.schimb ca oricum plateste asiguratorul, dar daca e sa plateasca ei sa vezi ce cauta service ce nu ii face factura, iar despre masina la schimb? Las ca merge si ratb ul 

      E complicata treaba, nu contest ca nu s-a furat, dar si romanii pagubiti, marea majoritate, vin cu ptetentii mari pe preturi mici

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Aug. 2024
Euro (EUR)Euro4.9761
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.5124
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2344
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.7993
Gram de aur (XAU)Gram de aur358.8318

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
hipo.ro
hipo.ro
energyexpo.ro
roenergy.eu
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
oaer.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb