Ionel Spătaru, şeful Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Braşov a anunţat că numărul reclamaţiilor din partea clienţilor sucursalei Credit Europe Bank care susţin că le-au dispărut banii din conturi a ajuns, vineri, la 38, valoarea totală a prejudiciului ajungând la peste două milioane de euro.
Banca a început restituirea banilor către clienţi, iar până vineri la prânz trei dintre clienţii păgubiţi îşi primiseră banii înapoi, valoarea totală a prejudiciului recuperat de aceştia fiind de 115.000 lei.
Tot vineri a fost arestată preventiv, pentru 29 de zile, Otilia Negrilă, directorul de operaţiuni al Credit Europe Bank Braşov, acuzată că a efectuat operaţiuni în conturile unor clienţi, fără ştiinţa acestora. Aceasta este acuzată de acces neautorizat într-un sistem informatic, fraudă informatică, fals în înscrisuri sub semnătură privată, înşelăciune şi delapidare. Procurorii au stabilit că Negrilă, în calitate de director operaţiuni în cadrul Credit Europe Bank - Sucursala Braşov, "a efectuat cu intenţie în sistemul informatic al băncii operaţiuni pe conturile unor clienţi (transferuri, schimburi valutare, ridicări de numerar), fără ştiinţa aces-tora, în scopul însuşirii sumelor de bani din aceste conturi, a emis în fals ordine de plată şi extrase de cont pentru a justifica tranzacţiile şi sumele lipsă şi a indus în eroare şi păgubit clienţii băncii în privinţa convenţiilor de depozit încheiate".