"Unilever", al doilea producător global de bunuri de larg consum, a raportat o scădere cu 17% a profitului său în trimestrul al doilea, după ce şi-a redus preţurile de distribuţie. Profitul net al companiei a scăzut la 758 milioane de euro (1,1 miliarde dolari), de la 909 milioane de euro în trimestrul al doilea din 2008. Analiştii estimau un profit de 842 milioane de euro.
Vânzările au crescut cu mai puţin de 1%, la 10,5 miliarde euro. Totuşi, vânzările din vestul Europei au sporit cu 1% (ca volum), după ce grupul a ieftinit cu 2% o serie de produse.
Directorul societăţii, Paul Polman, a majorat cheltuielile cu publicitatea şi a crescut numărul promoţiilor, încercând astfel să impulsioneze volumul vânzărilor.
Acţiunile "Unilever" au crescut cu 8,5% anul acesta, compania având o valoare de piaţă de 56,4 miliarde euro.