"Ardaf" a ramas pe profit, în prima jumătate a anului, atingând o valoare de 9 milioane lei, arată un comunicat al companiei. Primele brute subscrise au totalizat 141,1 milioane lei, cu 13,5% mai puţin faţă de primul semestru al anului 2009.
" Ne bucurăm să constatăm rezultate bune în termeni de profitabilitate, efecte ale unui proces complex de reorganizare, care a început acum mai bine de un an", a declarat Stanislav Uma, Preşedinte al Directoratului şi CEO Ardaf.
Segmentele de business care au înregistrat evoluţii de două cifre în primul semestru au fost: asigurările de călătorie în străinătate (+254,5%), asigurările de mijloace de transport feroviar (+98,8%) şi cele de răspundere civilă generală (+11,2%).
Compania a continuat în primul semestru procesul de diversificare a portofoliului demarat de anul trecut. Astfel, asigurările de incendiu şi calamităţi naturale şi-au crescut ponderea de la 4,8% (S1 2009) la 5,3% (S1 2010). De asemenea, segmentul CASCO a ajuns la o cotă de 33% din total portofoliu (faţă de 31,3% în ianuarie-iunie 2009), iar segmentul de răspundere civilă a obţinut 2,7% din total (faţă de 2,1% în S1 2009). În schimb, ca urmare a implementării strategiei de dezvoltare echilibrată, ponderea segmentului RCA s-a diminuat la 57,3% din totalul portofoliului, faţă de 58,9% în perioada similară a anului trecut.
În ceea ce priveşte nivelul despăgubirilor plătite de "Ardaf" în perioada ianuarie-iunie 2010, acesta a fost cu 368% mai mare (circa 2 milioane lei) pe segmentul de incendii şi calamităţi naturale faţă de prima jumătate a lui 2009, ca urmare a evenimentelor atmosferice intense care au afectat România în prima jumătate a anului.
"Un segment important pentru noi pentru cea de-a doua parte a anului 2010 şi în 2011 îl va constitui asigurarea de locuinţă, mai ales în contextul intrării în vigoare a asigurării obligatorii de locuinţe", a explicat Stanislav Uma.
Pentru 2010, "Ardaf" îşi propune continuarea procesului de echilibrare a portofoliului de produse, susţinerea investiţiilor în pregătirea forţei proprii de vânzări, consolidarea relaţiei cu brokerii, extinderea reţelei de parteneri şi îmbunătăţirea calităţii serviciilor oferite clienţilor."Ardaf" este membru al Generali PPF Holding B.V., companie care operează în 14 ţări din Europa Centrală şi de Est.