Majorarea numărului de clienţi pe pieţele majore, precum Germania, Italia şi Spania, a ajutat ING Group, cel mai mare grup olandez de servicii financiare, să raporteze un profit trimestrial peste estimările analiştilor, transmite Reuters, conform Agerpres.
În primul semestru din 2017, numărul de clienţi noi ai ING a ajuns la 700.000, astfel încât în total banca olandeză are 3,65 milioane, cel mai semnificativ avans fiind înregistrat "pe pieţele în creştere", care includ şi România şi Polonia. Majorarea numărului de clienţi vine pe fondul îmbunătăţirii softului pentru serviciile de Mobile banking.
Profitul operaţional a scăzut cu 1% în trimestrul doi din 2017, la 1,40 miliarde de euro (1,65 miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 1,28 miliarde de euro.
Profitul a fost obţinut în urma creşterii continue a creditării şi a depozitelor, la marje stabile ale dobânzii, "în pofida concurenţei agresive de pe unele pieţe. Ne aşteptăm ca această creştere a numărului de clienţi să continue", a afirmat directorul general Ralph Hamers.
Veniturile din comisioane au crescut cu 17% în trimestrul doi din acest an, la 714 milioane de euro, în timp ce marja netă a dobânzilor a urcat la 1,51%, a anunţat miercuri grupul bancar olandez.
Creditarea de bază a urcat cu 6,4 miliarde de euro în perioada aprilie-iunie 2017, iar ING a atras depozite noi de la clienţi în valoare de 5,3 miliarde de euro. De asemenea, provizioanele pentru creditele neperformante au scăzut cu un sfert, la 229 de milioane euro.
ING a anunţat recent că va investi masiv în platformele sale digitale, pentru a economisi anual 900 milioane de euro (un miliard de dolari), până în 2021. De asemenea, banca va concedia 7.000 de angajaţi, aproximativ 13% din forţa sa de muncă. Deciziile vin pe fondul presiunilor cu care se confruntă instituţia din cauza cerinţelor autorităţilor de reglementare privind capitalul şi a ratelor scăzute ale dobânzilor.