Profitul net al Alpha Bank Romania a ajuns la nivelul de 33 milioane de euro, în 2022, în timp ce portofoliul de credite al băncii a ajuns la 2,95 miliarde de euro expunere netă, marcând o creştere de 13,5% faţă de anul precedent, în timp ce depozitele clienţilor au depăşit 2,97 miliarde de euro, în creştere cu aproximativ 11% faţă de anul anterior, potrivit unui comunicat al băncii remis astăzi redacţiei.
În 2022, Alpha Bank Romania a continuat să susţină creşterea economică şi a sprijinit mediul de afaceri prin participarea activă la programele implementate de Guvernul României: IMM Invest, Agro IMM Invest, IMM Prod, Garant Construct, Rural Invest şi Innovation.
Volumul creditelor noi acordate companiilor mari a crescut cu aproximativ 40% faţă de anul precedent, în timp ce volumul creditelor acordate IMM-urilor a înregistrat o evoluţie similară. Vânzările de credite ipotecare noi au înregistrat un avans anual de aproximativ 20%.
Alpha Bank Romania şi-a continuat strategia de transformare digitală accelerând implementarea de noi soluţii atât în zona produselor şi serviciilor oferite clienţilor, cât şi în zona de automatizare a proceselor interne.
În luna decembrie, banca a lansat Platforma de Digital Onboarding pentru persoane fizice, clienţii având acum la dispoziţie un flux complet online de înrolare, putând să achiziţioneze de la distanţă diverse produse şi servicii. Totodată, capacităţile Serviciului Asistenţă Clienţi au fost extinse, Dana, asistentul virtual al băncii, oferind mai multe servicii complet automatizate.
Pe parcursul anului 2022, Alpha Bank Romania a ajuns la acoperirea integrală a reţelei de unităţi teritoriale cu echipamente multifuncţionale (ATM 24/7 Banking), îmbunătăţind astfel accesul clienţilor la o gamă largă de servicii prin intermediul tehnologiilor de self-service.
În domeniul soluţiilor de plată pentru comercianţi, banca şi-a consolidat poziţia de jucător de top, volumul plăţilor procesate prin soluţiile de tip POS, Tap to Phone şi e-commerce înregistrând o creştere anuală de 36%. Totodată, banca a lansat în premieră pe piaţa din România opţiunea de tokenizare a cardurilor pentru comercianţii şi integratorii online pentru a asigura o experienţă de plată mai sigură şi mai uşoară.
În 2022, Alpha Bank Romania a lansat un nou design pentru cardurile de debit şi de credit, inspirat din mitologia greacă, o alternativă sustenabilă şi prietenoasă cu mediul, toate cardurile nou emise fiind din plastic reciclat.
De asemenea, Alpha Bank Romania a continuat să sprijine cultura şi implicarea în comunitate, promovând, totodată, educaţia financiară printr-o serie de programe dedicate mediului preuniversitar.
La finalul anului 2022, portofoliul de credite al Alpha Bank în Romania a ajuns la 2,95 miliarde de euro expunere netă, marcând o creştere de 13,5% faţă de anul precedent, în timp ce depozitele clienţilor au depăşit 2,97 miliarde de euro, în creştere cu aproximativ 11% faţă de anul anterior.
Activele totale ale băncii au ajuns la 4,3 miliarde euro, crescând cu 12%, an la an.
Profitul net a ajuns la nivelul de 33 milioane de euro, reflectând atât o performanţă comercială notabilă, cât şi o gestionare eficientă a riscurilor.