"Daimler" AG, al doilea producător mondial de autoturisme de lux, şi-a majorat cu 71% profitul operaţional în primele trei luni ale acestui an, în baza cererii din China.
Câştigul a fost de 2,03 miliarde euro (3,01 miliarde dolari), comparativ cu 1,19 miliarde euro în trimestrul întâi din 2010. Analiştii anticipau un profit operaţional de 2 miliarde euro.
Profitul net după interese minoritare a sporit cu 59%, la 1,06 miliarde euro, iar vânzările - cu 17%, la 24,7 miliarde euro.
"Suntem pe calea cea bună", a declarat directorul executiv al companiei germane, Dieter Zetsche, adăugând: "Rezultatele înregistrate confirmă perspectivele noastre pozitive".
"Daimler" vrea să vândă 1,3 milioane de autoturisme Mercedes-Benz şi Smart în 2011, comparativ cu 1,28 milioane anul trecut. Volumul livrărilor companiei a crescut cu 13% în primele trei luni ale anului curent, la 281.000 de autoturisme.
Divizia de camioane din cadrul "Daimler" a avut un profit operaţional de 415 milioane de euro, faţă de 130 milioane de euro în primul trimestru din 2010.