Conectarea tinerilor la mediul profesional nu reprezintă o "lucrare" simplă. Chestiunea este una sensibilă şi cere efort, iar în ultimii ani s-a dovedit că autorităţile au ratat mai multe oportunităţi în această direcţie. Există şi exemple pozitive. Consiliul Tineretului din România a organizat în perioada septembrie 2020 - aprilie 2021 proiectul Quality Employment for YOUth after COVID-19 care a avut ca temă principală angajabilitatea, iar în cadrul acestuia s-au desfăşurat activităţi ca traininguri, sesiuni de diseminare, şedinţe de mentorat şi târguri de oportunităţi. Proiectul s-a desfăşurat în parteneriat cu Consiliul Naţional al Tineretului din Moldova şi a fost finanţat de German Marshall Fund - Black Sea Trust for Regional Cooperation, prin fondurile de urgenţă alocate COVID-19.
În prima etapă a proiectului au fos recrutaţi şi formaţi 33 de tineri din România şi Republica Moldova care au deprins abilităţi şi organizat evenimente pentru tinerii din: Prahova, Vaslui, Chişinău, Bucureşti, Anenii Noi, Floreşti, Criuleni, Iaşi, Galaţi, Arad, Făleşti, Ungheni, Sibiu, Vâlcea, Ialomiţa, Baia Mare, Cluj, Neamţ, Suceava, Giurgiu. După perioada de recrutare şi selecţie a participanţilor a urmat perioada sesiunilor de formare unde traineri specializaţi în domeniile lor au susţinut ateliere pe teme ca: Drepturile tinerilor în calitate de angajaţi; Consilierea tinerilor în carieră; Rezilienţă emoţională; Job hunting; Comunicarea în era post-covid; Digital tools. Pe parcursul acestei etape, participanţii proiectului au susţinut sesiuni de diseminare fizice şi online unde au împărtăşit mai departe informaţiile pe care le-au primit anterior. Acestea au avut ca scop informarea tinerilor din comunităţile participanţilor. În cadrul ultimei etape a proiectului, au fost organizate 2 târguri naţionale de oportunităţi, în România şi Republica Moldova, însă, totodată, participanţii au organizat târguri şi la nivel local. La cele 2 evenimente naţionale au fost prezente: German Marshall Fund - Black Sea Trust, Banca Comercială Română, R&M Audit, QS Quacquarelli Symonds, Institutul de Studii Financiare, Uniscar, GrECo, PickTwo, Ogdesign, EFdeN, Europuls, Smartlink, Ministerul Educaţiei, Culturii şi Cercetării, Midnight Works, IMAS, Kaufland, ANOFM, Inspectoratul General de Poliţie, Xiaomi Store, ALO Corporate, Bismobil Kitchen, Magenta Consulting, Evoluţie Autoservice, Viorica Cosmetics şi Datario. Aceste companii, instituţii, iniţiativele şi tink tank-uri au susţinut ateliere specifice domeniului lor, le-au făcut o prezentare amănunţită a ceea ce fac şi au prezentat ofertele sau oportunităţile lor.
A fost creat un ghid pentru tinerii în căutarea unui loc de muncă şi platforma online Quality Employment for Youth, care conţin informaţii utile pentru toţi tinerii în căutarea unui loc de muncă, structura şi tendinţele pieţei muncii în raport cu tinerii, unde şi cum să cauţi un loc de muncă, sfaturi pentru realizarea CV-ului şi a scrisorii de intenţie/ motivaţie, sfaturi pentru pregătirea şi prezentarea la interviu, abilităţi personale şi profesionale căutate de angajatori, mecanisme şi forme de protecţie împotriva abuzului în procesul de angajare, contractul individual de muncă şi garanţiile în câmpul muncii şi resurse de specialitate.
Tinerii implicaţi în proiect au găsit următoarele domenii ca fiind de interes: antreprenoriat, sănătate, comunicare, medicină veterinară, drept, IT, financiar, turism, ştiinţe politice, organizare de evenimente, neguvernamental, management, resurse umane, arhitectură, psihologie, design, educaţie şi marketing. Consiliul Tineretului din România (CTR) şi-a propus, prin acest proiect, ca lucrătorii de tineret şi organizaţiile de/ pentru tineret să conecteze în mod direct tinerii la mediul profesional, în contextul în care ţara noastră, prin derularea Programului Garanţia pentru Tineret, din exerciţiul bugetar 2014-2020, a fost pe ultimul loc în ceea ce priveşte rata de absorbţie a fondurilor, sub 5% din fondurile alocate. Programul trebuia să asigure pentru toţi tinerii cu vârsta mai mică de 25 de ani, care îşi pierd locul de muncă sau care nu găsesc un loc de muncă după terminarea studiilor, o ofertă de angajare de calitate.