Amatorii de jocuri online au drepturi şi obligaţii ca orice consumator obişnuit. InfoCons lansează Centrul pentru Protecţia Consumatorilor de Esports şi gaming, în contextul unei dezvoltări continue, atât la nivel naţional, cât şi la nivel internaţional, a conceptului de Esports şi gaming. Potrivit unui comunicat al InfoCons consumatorii trebuie să fie apăraţi, informaţi şi educaţi cu privire la noile provocări. Astfel, pentru a veni în sprijinul consumatorilor de Egames, InfoCons demarează încheierea parteneriatelor atât la nivel naţional, cât şi internaţional, pentru a stabili normele de Protecţia Consumatorilor în domeniul Esports si gaming. Pentru a fi protejaţi, consumatorii de egames trebuie să-şi cunoască drepturile şi obligaţiile şi, mai ales, să fie informaţi corect, transparent şi într-un limbaj uşor de înţeles atunci când accesează un joc online. În cadrul Centrului pentru Protecţia Consumatorilor de Egames, consumatorii au la dispoziţie un număr de telefon unic - 021 9615, la care pot apela pentru consiliere şi consultanţă în domeniul jocurilor online (Egames), dar şi informaţii cu privire la modalitatea de depunere a unei sesizări. De asemenea, consumatorii de egames pot depune sesizarea în format scris prin accesarea adresei de e-mail sau prin poştă. Sorin Mierlea, preşedintele InfoCons a declarat: "Zona de online devine o normalitate în viaţa cotidiană a fiecăruia dintre noi, iar jocurile online care au depăşit zona destinată exclusiv copiilor, ajung să fie o confruntare între adulţi pe diferite tipuri de jocuri, care aduc atât cunoştinţe, dar chiar şi practicarea unor sporturi în format electronic. Acest lucru aduce atât pentru producătorii de astfel de soluţii, distribuitori, dar şi pentru consumatori noi provocări. Dar, ceea ce este extrem de important este să nu uităm, să nu abdicăm de la principiile de protecţia consumatorului. Dezvoltarea soluţiilor în format online, care până acum câţiva ani erau de domeniul S.F., astăzi sunt o normalitate, iar mâine, s-ar putea să vedem cu totul şi cu totul alte soluţii, dar indiferent de soluţiile virtuale, online, holograme, video etc., consumatorul trebuie să fie protejat, să existe un set de reguli, de norme, de principii, care să îl protejeze de abuzuri, de înşelăciune, de a fi păcălit, de a nu i se respecta drepturile fundamentale". El susţine că în zona online nu mai există bariere foarte clar determinate şi definite de graniţele unui ţări, astfel că principiile, normele şi regulile trebuie aplicate la nivel naţional, european şi chiar global.
Protecţie pentru consumatorii de Esports şi gaming
O.D.
Ziarul BURSA #Miscellanea #Protecţia consumatorilor / 12 aprilie 2022