Comisia de Cultură a Senatului a decis ieri, în unanimitate, interzicerea publicităţii produselor din tutun pe posturile de radio şi tv publice şi private. Conform proiectului de lege privind publicitatea şi sponsorizarea pentru produsele din tutun adoptat de comisie, se mai interzice publicitatea acestor produse în presa scrisă şi alte publicaţii tipărite, în cinematografe, pe panouri publicitare, prin servicii ale societăţilor informaţionale, prin folosirea mărcilor de tutun drept produse sau servicii altele decît cele din industria tutunului, prin vînzarea de jucării sau dulciuri.
Potrivit proiectului, publicitatea pentru produsele din tutun este permisă numai în publicaţii destinate exclusiv profesioniştilor din domeniul industriei tutunului şi în publicaţii care nu au fost editate sau tipărite în România sau într-un stat membru al Uniunii Europene şi nici nu sunt destinate, în principal, pieţei româneşti sau celei comunitare. De asemenea, se interzice sponsorizarea evenimentelor sau activităţilor care au loc în sau la care participă România şi cel puţin un alt stat membru al UE sau care au alte efecte transfrontaliere.
Nerespectarea acestor prevederi privind publicitatea produselor din tutun prin mijloacele mass-media sau alte mijloace se va sancţiona cu amendă de la 250 la 500 milioane lei, iar sponsorizarea sau distribuirea gratuită a produselor din tutun de către firme specializate se va sancţiona cu amenzi cuprinse între 50 şi 100 milioane lei. Dacă distribuitorii sunt elevi sau studenţi amenzile variază între 5 şi 10 milioane lei.