Firma germană KarstadtQuelle îşi întăreşte orientarea spre străinătate, incluzînd piaţa românească a comerţului prin poştă în reţeaua internaţională de distribuţie. Primul catalog Quelle în limba română avînd preţuri în lei noi oferă pe 250 de pagini aproximativ 13.000 de produse de calitate din domeniul confecţiilor pentru doamne, domni şi copii, precum şi electrocasnice mici şi produse pentru gospodărie. Anul viitor, firma Quelle va mări semnificativ oferta sa, dar şi tirajul cataloagelor. Din planurile companiei mai fac parte şi lansarea altor mijloace publicitare, precum şi extinderea Internet-Shop-ului. Domnul Christian Unger, general manager Mail Order International al firmei Quelle, a declarat ieri că previziunile pentru primul an de activitate indică o cifră de afaceri de cîteva zeci de milioane de euro.
Din luna august cînd a fost lansat pe piaţa catalogul, deja a fost comandată o treime din numărul total de exemplare tipărite şi au fost realizate şi foarte multe comenzi.
Aliz Tepfenhart, administratorul firmei Quelle România, a declarat: "În Germania cele mai vîndute produse sînt electrocasnicele mari, circa 24% din piaţă este reprezentată de produsele noastre. Vrem să introducem şi în România aceste produse, după ce vom simţi că piaţa este pregătită". Produsele din catalog sînt livrate de la cele două depozite pe care firma le are în Germania şi Austria, care provin din China şi alte ţări din Asia - cum este cazul textilelor, sau din Europa, inclusiv România. "Încă din anul 1992, Quelle cumpără articole de mobilier pe care le distribuie în toată Europa. Vom căuta şi alte produse româneşti pe care să le distribuim prin cataloagele noastre", a mai spus Tepfenhart. Produsele comandate vor fi livrate în termen de maximum trei săptămîni, existînd posibilitatea de returnare a acestora şi recuperare a banilor.
Următorul pas pe piaţa românească este lansarea şi celui de-al doilea brand al firmei, Neckermann. "Deocamdată testăm piaţa, dar planurile noastre de extindere vizează şi lansarea acestui brand în România. Nu ştiu exact cînd, dar cu siguranţă va fi", a mai arătat Tepfenhart.
KarstadtQuelle operează şi cel mai mare lanţ de magazine din Europa. Referitor la extinderea în România şi cu acest tip de activităţi, oficialul companiei a precizat că, în următorii doi ani, cu siguranţă nu se va întîmpla acest lucru.
"Strategia firmei este în primul rînd extinderea comerţului prin poştă pe această piaţă. Vom vedea cum primeşte piaţa acest tip de comerţ şi apoi poate compania va dezvolta şi magazine. Dar în 2006 sau 2007 este exclusă construirea de magazine", a mai spus Tepfenhart.
Quelle a reunit în Satu Mare toate funcţiile unei afaceri moderne pentru expedierea prin poştă. La sediul firmei aflat în nordul României sînt efectuate în special serviciile administrative şi logistice pentru expedierea în toată ţara - cum ar fi: depozitarea, preluarea comenzilor şi funcţionarea unui Call Center. Oferta de mărfuri de calitate pentru România provine în cea mai mare măsură din cataloagele din Germania, respectiv Austria. Firma are în acest moment 18 colaboratori şi colaboratoare. Creşterea dinamică a cifrei de afaceri va oferi cu siguranţă şi alte locuri de muncă în toate poziţiile.
Firma KarstadtQuelle SA are o poziţie în ascensiune în economiile din Europa Centrală şi de Est. În Republica Cehă şi Slovacă, precum şi în Polonia şi Ungaria firma Quelle ocupă deja o poziţie de frunte; în Bosnia-Herţegovina, Croaţia, Serbia-Muntenegru şi Slovenia, firma Neckermann este pe locul întîi pe piaţa locală a comerţului prin poştă. Cifra de afaceri în Europa Centrală şi de Est a crescut în anul 2004 cu 14%, la 214 milioane de euro (faţă de 187 de milioane euro, în anul precedent). Pînă în anul 2008 tindem să dublăm această cifră de afaceri, ajungînd astfel la aproximativ 400 milioane de euro.
Quelle şi Neckermann au impus în anii financiari 2005 şi 2006 o ofensivă de afaceri unică pînă acum în comerţul prin poşta european. Pînă în anul 2006 Quelle îşi va extinde afacerile nu doar în România, ci şi în Bulgaria, Serbia, Turcia şi în Ucraina. Oferte de cataloage Neckermann vor apărea în viitor şi în Estonia, Grecia, Polonia, Rusia şi Ucraina.