Societatea Naţională de Radiocomunicaţii (RADIOCOM), lider în domeniul broadcasting-ului terestrial şi furnizor de reţele şi servicii de transmisie de date din România s-a alăturat Confederaţiei Naţionale pentru Antreprenoriat Feminin (CONAF), susţinând astfel proiectele şi programele Confederaţiei, cu accent deosebit pe domeniul data science şi educaţia STEM, conform unui comunicat de presă remis redacţiei.
"Într-o lume în care auzim zi de zi, aproape obsesiv, cât de importantă este re-tehnologizarea într-o dinamică ce a devenit parte a cotidianului nostru cât şi accentul deosebit pus pe inovaţie, atât în procesul de educaşie cât şi la nivel macro, am ales să vorbim despre data science într-un mod uman, prin prisma unor situaţii reale, prin vocea celor care excelează şi conduc progresul tehnologic în diferite domenii", a declarat Directorul General al RADIOCOM, Dragoş Preda.
La rândul său, preşedintele CONAF, Cristina Chiriac, crede că: "Trăim astăzi momente istorice în care doar unitatea, umanitatea şi solidaritatea sunt armele cu care trebuie să luptăm pentru o lume mai bună. CONAF promovează, pe lângă antreprenoriatul feminin şi egalitatea de gen, unitatea, motiv pentru care ne dorim alături de noi companii puternice, din toate domeniile de activitate, care să susţină proiectele noastre, să se implice în cauze umanitare şi să creadă în puterea schimbării promovând rolul femeii în societate".
CONAF susţine şi promovează antreprenoriatul feminin, egalitatea de gen şi de şanse. Organizaţia identifică, centralizează şi propune soluţii la problemele mediului antreprenorial.
În linie cu valorile şi principiile CONAF, Dragoş Preda a declarat: "Am vorbit despre egalitate de şanse şi egalitate de gen de mai bine de 8 ani susţinând necesitatea unei abordări echitabile a integrării juste a rolului femeii în societate. În prezent, aceste demersuri devin extrem de necesare şi în sensul creării capacităţii de rezilienţă a statului român".
Potrivit sursei citate, România este pe primele locuri în Uniunea Europeană în ceea ce priveşte numărul femeilor aflate în poziţii cheie de management, atât în companiile cu capital străin, cât şi în cele româneşti. Avem, conform statisticilor, cele mai multe femei cu pregătire tehnică din lume. În România sunt deja mai multe femei care au absolvit studii universitare de lungă durată în comparaţie cu bărbaţii. Femeile sunt tot mai vizibile şi în sectorul antreprenorial. Chiar dacă în România sub 70% dintre femei şi bărbaţi folosesc internetul în mod regulat, sub media UE, la nivel naţional sunt mai multe specialiste în Tehnologia Informaţiei şi Comunicării (ICT) decât media din Uniunea Europeană.