Reînnoirea de urgenţă a flotei TAROM prin achiziţionarea în leasing a unui număr de 27 de aeronave moderne şi deschiderea de noi rute zonale sau unele de lung curier înspre America sau Asia se află printre măsurile menite a repune compania în elita "ambasadorilor României", potrivit noului Program de guvernare 2018-2020., publicat astăzi pe site-ul Camerei Deputaţilor.
Conform documentului, este prevăzută realizarea de urgenţă a unei evaluări riguroase a personalului companiei, dar şi atragerea unui număr cât mai mare de pasageri, repoziţionând TAROM ca lider zonal.
În program se menţionează că: "Reînnoirea de urgenţă a flotei TAROM prin achiziţionarea în rate (leasing) a 27 de aeronave moderne cu un consum scăzut de combustibil şi poluare fonică cât mai redusă, în perioada 2018-2020, uniformizarea flotei de avioane, care ar reduce mult cheltuielile de mentenanţă şi readucerea departamentului tehnic la acele cote europene şi internaţionale de a asigura mentenanţă atât pentru compania TAROM, cât şi pentru alte companii din zonă, sunt alte măsuri prevăzute de guvernanţi pentru redresarea companiei naţionale de transport aerian".
În plus, conform aceleiaşi surse, se prevede implementarea sistemului online direct pe site-ul companiei şi nu prin alte firme din domeniu.
Recent, compania TAROM a intrat într-un proces de reevaluare şi reorganizare, după mai multe incidente cu aeronavele companiei şi după un anunţ privind consemnarea de pierderi estimate în 2017 la 207 milioane de lei.
În luna noiembrie 2017, fostul ministru al Transporturilor, Felix Stroe, dispunea înfiinţarea unei comisii care să facă "puţină ordine în companie", solicitând măsuri concrete de reorganizare, eficientizare, dar şi o evaluare a personalului.
Conform bugetului publicat în 2017 în Monitorul Oficial, compania TAROM avea prevăzute în proiectul de buget rectificat pierderi de 206,793 milioane lei, în 2017, de cinci ori mai mari faţă de cele 41,21 milioane lei .
Pe 5 ianuarie 2018, compania anunţa că va diminua cheltuielile la 12,7 milioane de lei pe an, în urma optimizării activităţilor logistice şi eficientizării operaţiunilor informatice pentru deservirea pasagerilor.