Companiile de publicitate nu vor mai putea amplasa, din aprilie, panouri publicitare la o distanţă mai mică de 22 de metri de autostrăzi şi drumuri naţionale, comisia economică a Senatului urmând să facă un raport pozitiv asupra propunerii Ministerului Transporturilor pentru modificarea şi completarea legii 43 pe 1997 privind regimul juridic al dru-murilor, informează Agerpres.
"România este sigura ţară unde vedem astfel de panouri, unele cu lumini puternice, pe poduri, lângă drumurile naţionale, parapeţi, atât de aproape încât pot distrage atenţia şoferilor şi pot duce la accidente. Acum nu vor mai putea aplica aceste panouri la o distanţă sub 22 de metri de drumurile naţionale", a spus ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, în cadrul audierilor de la Senat. Compania Naţională de Drumuri (CNADNR) va putea amplasa astfel de panouri, cu mesaje pentru siguranţa circulaţiei, potrivit unui amendament aprobat în comisie şi care va fi inclus în raport. De asemenea, CNADNR poate da autoriza-ţie pentru amplasarea unor astfel de panouri în apropierea drumurilor şi autostrăzilor, însă numai dacă acestea nu sunt similare cu semnele de circulaţie sau nu afectează siguranţa cir-culaţiei.
Proiectul privind modificarea şi completarea Ordonanţei privind regimul juridic al drumurilor are ca termen de adoptare tacită la 21 aprilie 2010.