Retailerul german de încălţăminte Salamander intenţionează să-şi mărescă cota de piaţă pe segmentul comerţului cu produse de lux şi din piele, motiv pentru care şi-ar putea extinde afacerea în Croaţia, Bulgaria şi România, potrivit Dnevnik. Salamander este în căutarea de amplasamente centrale pentru deschiderea de noi magazine, atât în oraşele mari din Austria, cât şi în cele din centrul şi estul Europei, a declarat CEO Salamander Austria, Martin Gartner. Planurile de afaceri pentru România, Croaţia şi Bulgaria au fost deja schiţate. Salamander aparţine din aprilie 2005 grupului germano-chinez de ceasuri şi bijuterii EganaGoldpfeil, un partener oficial al companiilor Joop, Esprit, Junghans, Puma şi Cerruti 1881.
Salamander are aproximativ 1.500 de angajaţi şi operează 61 de filiale în Germania şi 125 în Franţa, Austria, Polonia, Ungaria, Cehia şi Rusia. Compania comercializeză pantofi, genţi, şi accesorii, atât sub numele de Salamander cât şi sub alte branduri de top de pe piaţă.
De curând, un alt mare retailer internaţional, producătorul elveţian de încălţăminte Bally a inaugurat la Bucureşti primul său magazin din ţară. În România mai activează pe acest segment şi alte companii recunoscute la nivel mondial precum Otter Distribution, Humanic şi Deichmann, Leder & Schuh International AG şi alţii.