Comerţul de petrol dintre China şi Iran a stagnat întrucât Teheranul reţine livrările şi solicită preţuri mai ridicate de la cel mai mare client al său, reducând astfel oferta ieftină pentru cel mai mare importator mondial de ţiţei, au declarat surse din rafinării şi comerţ, relatează reuters.
Reducerea bruscă a petrolului iranian, care reprezintă aproximativ 10% din importurile de ţiţei ale Chinei şi care au atins un nivel record în octombrie, ar putea susţine preţurile la nivel global şi ar putea reduce profiturile rafinăriilor chineze, potrivit sursei menţionate.
Această mişcare bruscă, pe care un executiv din industrie a numit-o "default", ar putea, de asemenea, să reprezinte un efect invers al unei derogări acordate de SUA în octombrie pentru sancţiunile asupra petrolului venezuelean, care a redirecţionat livrările de la producătorul sud-american către SUA şi India, crescând preţurile pentru China pe măsură ce livrările scădeau, conform sursei citate.
La începutul lunii trecute, vânzătorii iranieni le-au comunicat cumpărătorilor chinezi că vor reduce discounturile pentru livrările de ţiţei iranian tip Light în decembrie şi ianuarie, stabilindu-le între 5 şi 6 dolari pe baril sub preţul Brent, au declarat cinci comercianţi care se ocupă de petrol sau sunt familiarizaţi cu tranzacţiile, pentru Reuters, transmite sursa.
Aceste tranzacţii au fost încheiate în noiembrie la discounturi în jur de 10 dolari pe baril, au declarat comercianţii, informează reuters.
"Este considerat un default extins şi ordinul de a creşte preţurile a venit, aparent, de la sediul central din Teheran, deoarece ei reţin şi aprovizionează intermediarii", a spus un executiv de tranzacţionare cu sediul în China, relatează sursa citată.
Un executiv la o firmă intermediară chineză care achiziţionează direct de la Iran a afirmat că producătorul OPEC "reţine unele livrări", conducând la o "impas" între cumpărătorii chinezi şi furnizorii iranieni, precizează sursa menţionată.
"Nu este clar cum vor evolua lucrurile", a spus acest executiv, transmite reuters. "Să aşteptăm puţin şi să vedem dacă rafinăriile sunt dispuse să accepte noul preţ", potrivit sursei indicate.
China a economisit miliarde de dolari cumpărând deseori petrol puternic redus de la producători sancţionaţi precum Iran, Venezuela şi, mai recent, Rusia - ţări care furnizează aproape 30% din importurile totale de ţiţei ale Chinei, conform sursei citate.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 05.01.2024, 18:44)
Pretul, cat e pretul?
Si Iranul vinde "gratis" la tarile prietene.
Mai stim niste prosti care se cred ursi!
2. Nouă nu ne trebuie !
(mesaj trimis de Voday în data de 05.01.2024, 21:27)
Întrucât suntem o țară europeană, cel puțin dpdv geografic, aflată sub stăpânire globalistă, nealeasă și neagreata de popor (dar ce contează acest lucru, ălora care ne asupresc !), nouă "nu ne trebuie petrol, motorina, benzină, produse petroliere) pentru că ni s-a vârât forțat mașini electrice (foarte scumpe, foarte periculoase, pentru că se autoaprind (chiar și când nu-s conduse), cu autonomie mică și cu posibilități de reîncărcare limitate, reduse, având mari șanse să ajungi "în pana prostului". Dar cum lumea acceptă prosteala o să-și tragă consecințele mai ales în cazul unor catastrofe ori al unui război când centralele electrice vor fi primele ținte iar curent nu va mai fi. Atunci o să-i vedem pe globaliștii șoroșiști verzi cum o s-o belească până la cotor.
2.1. Cotor (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Gica în data de 06.01.2024, 01:10)
Chiar asa sa fie uare ?
2.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Ion în data de 06.01.2024, 09:04)
Ti-a zis cineva GICA CONTRA ?
2.3. Ehh...pro... da multi (răspuns la opinia nr. 2)
(mesaj trimis de Gica în data de 06.01.2024, 09:50)
Exact asa este!
Doar ca e asa usor sa prostesti lumea in ziua de azi...