Principalii producători auto japonezi vor investi 150 de miliarde de bahţi (4,34 miliarde de dolari) în Thailanda, în următorii cinci ani, a declarat luni un purtător de cuvânt al guvernului thailandez, sprijinind tranziţia ţării din Asia de Sud-Est către fabricarea de vehicule electrice, transmite Reuters.
Toyota Motor şi Honda Motor vor investi aproximativ 50 de miliarde de bahţi fiecare, în timp ce Isuzu Motors va investi 30 de miliarde de bahţi şi Mitsubishi Motors 20 de miliarde de bahţi, a spus purtătorul de cuvânt Chai Wacharoke, adăugând că acest lucru ar include producţia de camionete electrice.
Prim-ministrul Thailandei Srettha Thavisin a încheiat o călătorie în Japonia săptămâna trecută.
A doua mare economie din Asia de Sud-Est este cel mai mare producător şi exportator de maşini din regiune.
Producătorii japonezi au dominat sectorul auto thailandez de zeci de ani, dar producătorii chinezi de vehicule electrice au făcut recent investiţii mari.
Investiţia producătorilor auto japonezi va sprijini politica guvernului de tranziţie de la vehiculele cu motor cu combustie la vehiculele electrice, a spus Chai.
Toyota, Honda, Isuzu şi Mitsubishi nu au răspuns imediat solicitărilor de comentarii.
Thailanda îşi propune să transforme aproximativ o treime din producţia sa anuală de 2,5 milioane de vehicule în vehicule electrice până în 2030 şi pregăteşte stimulente pentru a încuraja mai multe investiţii şi conversia în producţia de vehicule electrice.
Reducerile de taxe şi subvenţiile lansate de Thailanda au atras deja o mulţime de producători auto chinezi, inclusiv BYD şi Great Wall Motor, care s-au angajat să investească 1,44 miliarde de dolari în noi unităţi de producţie din ţară.
Srettha a arătat în această lună directorilor producătorului american de vehicule electrice Tesla zone industriale din Thailanda, pentru potenţiale investiţii.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.12.2023, 11:18)
Nu stiu ce se intmpla, dar masinile noi se vand ca painea calda in Europa. Plus 17% mai multe masini vandute in primele 3 trimestre 2023 fata de 2022.
Ma gandesc ca lumea nu mai ia case , ca sunt scumpe si dobanzile mari, dar se baga la credite pt masini de parca n-ar mai fi ziua de maine.