Northvolt, producătorul suedez de celule de baterii pentru vehicule electrice, a anunţat joi că a depus cererea de protecţie prin faliment în temeiul Capitolului 11 în Statele Unite şi că a asigurat un nou împrumut de 100 de milioane de dolari pentru a susţine acest proces, transmite Reuters.
Northvolt, care fusese una dintre cele mai mari speranţe ale Europei pentru a crea o industrie locală de baterii EV, se confruntă acum cu dificultăţi financiare severe cauzate de probleme de producţie, pierderea unui client important şi lipsa fondurilor necesare.
Compania a declarat că îşi va continua operaţiunile normale pe durata restructurării, estimând finalizarea procesului până în primul trimestru al anului 2025.
Această situaţie reprezintă un regres major pentru planurile Europei de a dezvolta o industrie proprie de baterii pentru vehicule electrice, limitând dependenţa de rivalii chinezi precum CATL şi BYD.
Împrumutul de 100 de milioane de dolari face parte dintr-un pachet de finanţare totală de 245 de milioane de dolari, destinat să sprijine compania în perioada restructurării.
De asemenea, producătorul suedez de camioane Scania a anunţat că oferă un împrumut de 100 de milioane de dolari către Northvolt pentru a susţine producţia de baterii în Skellefteå, Suedia.
În contextul unei pieţe EV care creşte mai încet decât se aştepta, Northvolt se confruntă cu concurenţă acerbă din partea Chinei, care controlează aproximativ 85% din producţia globală de celule de baterii, conform datelor Agenţiei Internaţionale pentru Energie.
În ultimele săptămâni, Northvolt a redus producţia la fabrica sa din nordul Suediei şi a ratat anumite ţinte interne, reflectând provocările întâmpinate în creşterea producţiei.
Opinia Cititorului