Jumătate din toate vehiculele vândute în China în iulie au fost fie vehicule noi pur electrice (EV) fie hibride plug-in, au arătat datele din industrie, un moment de referinţă care subliniază cât de departe a trecut cea mai mare piaţă auto din lume în faţa omologilor occidentali în adoptarea vehiculelor electrice, transmite Reuters.
Vânzările de aşa-numite vehicule cu energie nouă (NEV) au crescut cu 37% luna trecută faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, reprezentând un record de 50,7% din vânzările de maşini, arată datele Asociaţiei Chinei pentru Autoturisme (CPCA).
Vânzările de vehicule electrice au reprezentat doar 7% din vânzările totale de vehicule în China în urmă cu trei ani, dar investiţiile sale mari în lanţurile de aprovizionare cu vehicule electrice au propulsat creşterea industriei autohtone de vehicule electrice, lăsând multe mărci străine consacrate să se chinuie să recupereze din urmă.
În schimb, ponderea vânzărilor de vehicule electrice şi hibride în Statele Unite s-a ridicat la 18% în primul trimestru al acestui an, potrivit Administraţiei pentru informaţii în energie din SUA.
Ritmul de creştere pentru NEV în China a accelerat de la o creştere de 28,6% în iunie. Vânzările de vehicule pur electrice au crescut cu 14,3% în iulie, faţă de creşterea de 9,9% din iunie.
Creşterea solidă a vânzărilor NEV a ajutat unele mărci locale, inclusiv BYD şi Li Auto, să stabilească noi recorduri lunare de vânzări, în iulie.
Dar vânzările totale de maşini pe piaţa internă au scăzut cu 3,1%, prelungind scăderile pentru a patra lună consecutivă, în condiţiile în care încrederea consumatorilor este slabă, în timp ce economia se străduieşte să câştige avânt pe fondul unei crize prelungite pe piaţa imobiliară.
Slăbiciunea pieţei auto a determinat agenţia de planificare de stat din China să anunţe la sfârşitul lunii iulie că subvenţiile în numerar pentru achiziţiile de vehicule vor fi dublate - până la 20.000 de yuani (2.785 USD) per achiziţie - şi vor fi retroactive până în aprilie, când au fost introduse pentru prima dată subvenţiile.
În plus, unele oraşe cu restricţii la achiziţionarea de maşini le-au relaxat.
Capitala Beijing, de exemplu, a anunţat luna trecută că va extinde cota de înmatriculări de NEV cu 20.000, prima relaxare a restricţiilor de când a fost instituit un sistem strict de cote în 2011 pentru a reduce congestionarea traficului şi pentru a îmbunătăţi calitatea aerului.