Stellantis doreşte respectarea obiectivului UE de a interzice vânzarea de automobile noi echipate cu motoare pe benzină şi motorină începând din 2035, în beneficiul vehiculelor electrice (EV), a afirmat directorul general Carlos Tavares, într-un interviu acordat sâmbătă publicaţiei germane Welt, transmite Reuters.
Declaraţii şefului Stellantis vin într-un moment în care politicienii şi cei din industria auto argumentează că o posibilă deplasare spre dreapta în Parlamentul European, după alegerile din iunie, ar putea duce la o revizuire sau la o retragere a interdicţiei.
"În niciun caz nu sunt contra interzicerii motoarelor cu ardere internă în 2035. Susţin această cerinţă", a declarat Tavares. Acesta a adăugat: "Dar trebuie să fim pragmatici pentru a face tranziţia. Altfel, dogmatismul va eşua în faţa realităţii şi această tranziţie va fi extrem de costisitoare pentru plătitorii de taxe şi nu neapărat eficientă pentru planetă".
În februarie 2023, Parlamentul European a aprobat reglementările prin care producătorii auto trebuie să realizeze o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 de la maşinile noi vândute, ceea ce face imposibilă ca până în 2035 producătorii de automobile să obţină până în 2035 o reducere cu 100% a emisiilor de CO2 de la maşinile noi vândute, ceea ce ar face imposibilă vânzarea de vehicule noi cu motoare pe combustie în blocul comunitar.
Totuşi, a explicat Tavares, subvenţiile rămân necesare pentru îndeplinirea cu succes a acestui obiectiv deoarece tehnologia rămâne prea costisitoare.
Stellantis a fost înfiinţat în 2021, în urma fuziunii dintre grupul francez PSA şi cel italiano-american Fiat Chrysler, şi regrupează sub aceeaşi umbrelă mărci precum Fiat, PSA, Chrysler, Jeep, Citroen şi Alfa Romeo
Stellantis a prezentat în octombrie noul Citroen e-C3, un vehicul electric low-cost, cu un preţ de pornire de 23.300 de euro (24.540 dolari), menit să concureze cu modelele electrice accesibile ale firmele auto din China.
Vehiculele electrice (EV) sunt mult mai scumpe decât cele alimentate cu motoare cu combustie internă, iar producătorii auto europeni vor să lanseze modele mai ieftine, încurajaţi de subvenţiile guvernamentale.
Maşinile electrice de oraş din Europa costă în medie aproximativ 30.000 euro. Citroen e-C3 va concura cu Dacia Spring, care este asamblat în China.
1. Cititor
(mesaj trimis de Jimmy în data de 25.02.2024, 15:26)
Atunci când producători pot garanta că mașinile lor performante pot funcționa fără probleme macar 400-500km +/-5%atunci lege sa fie. Problema e că după ce cumperi mașina vezi că din cei 320km daca e frig , cald, bate vântul e noapte....etc mai merg 180km și nu poți face nimic exploatare necorespunzătoare !
Trebuie o lege ca și mașinile sa respecte un minim de funcționare Indiferent de condițiile meteorologice și nu în ultimul rând PS sub 300. O mașină de 600ps care ajunge de la 0-100km in 3sec nu are ce căuta pe strada și nu are nici o legătură cu mediul înconjurător...sa rămânem realiști totuși . Și mai am o întrebare:
De ce producători de mașini electrice forțează piata cu ajutorul politicului și nu lasă clientul să decidă rentabilitatea???
O zi profitabila oriunde va îndreptați!!