Ambasada României la Beijing a găzduit la finalul lunii aprilie 2012 un seminar dedicat promovării vinurilor româneşti, organizat de Biroul de Promovare Comercial- Economică al Ambasadei în colaborare cu Biroul de Promovare Comercială al Ministerului Comerţului R. P. Chineze. Au participat şase companii din România, prezente la Târgul internaţional WINECHINA 2012 din capitala R. P. Chineze: Jidvei, Murfatlar, Senator Wine, SC Vitipomicola Sâmbureşti, Nazarcea, precum şi J&C International Trading Shanghai, companie având capital românesc în totalitate, unul din dis-tribuitorii vinurilor româneşti pe piaţa locală. În deschiderea seminarului, ambasadorul României E.S. domnul Doru Costea a făcut o scurtă prezentare a tradiţiilor istorice legate de cultura viţei de vie şi producerea vinului româ-nesc şi a salutat des-chiderea realizată pe piaţa chineză de firmele româneşti de specialitate în ultimii ani.
Directorul general adjunct al Biroului de Promovare a Comerţului din Ministerul Comerţului al R.P.Chineză, Wu Tongdiao, a arătat că piaţa chineză a vinurilor este în continuă expansiune şi a arătat că există un interes tot mai mare faţă de produsele româneşti din această categorie.
Companiile româneşti şi-au prezentat profilul produselor, după care a avut loc o degustare, în cadrul căruia reprezentanţii partenerilor chinezi au putut aprecia direct calitatea vinurilor şi a prezentării acestora.
În 2011, valoarea exporturilor româ-neşti de vin în R. P. Chineză a fost de circa 3 milioane de dolari SUA, faţă de 700.000 de dolari SUA, cât înregistraseră în 2009.