Peste un milion de oameni au interacţionat cu cele 200 de evenimente de la Romanian Creative Week (RCW) 2024, la ediţia din acest an, desfăşurată la Iaşi. Potrivit organizatorilor RCW, alte peste 20 de milioane de interacţiuni ale publicului au existat şi pe conturile evenimentului de pe reţelele sociale, fiind o creştere spectaculoasă, de aproximativ 25% faţă de ediţia precedentă.
Timp de 12 zile, Iaşiul a devenit inima modei, a artei şi a culturii în România, unde au participat peste 1.000 de artişti români şi străini, au fost organizate 200 de evenimente, zeci de expoziţii, festivaluri de film, de teatru şi de dans, dar şi trei zile de show-uri de modă, spectacole de arte vizuale, concerte, conferinţe, workshop-uri şi concursuri. Irina Schrotter, preşedintele Federaţiei Patronatelor Industriilor Creative (FEPIC), organizatorul evenimentului, a declarat: "Cea de-a patra ediţie a Romanian Creative Week a fost un succes. An de an, RCW a crescut, s-a diversificat şi ne bucură să vedem că publicul s-a bucurat de toate cele peste 200 de evenimente pe care le-am propus ediţia aceasta. Iaşiul este un oraş minunat, care a demonstrat încă o dată că ştie să-şi primească artiştii. În aceste 12 zile, au venit la Iaşi oameni din toată ţara, dar şi din străinătate, pentru a vedea evenimentele RCW". Printre numele sonore care s-au aflat în această perioadă la Iaşi se numără Horia-Roman Patapievici, Andrei Pleşu, Vasile Bănescu şi Ioan Stanomir, invitaţii ai Conferinţelor Creativităţii, eveniment lansat începând cu această ediţie a Romanian Creative Week. Una dintre premierele aduse de RCW anul acesta a fost prezenţa lui Mircea Cantor, câştigătorul prestigiosului premiu Duchamp (2011), care a expus la Baia Turcească din Iaşi cel mai recent proiect al său, realizat la invitaţia celebrei case de modă Dior. Artistul român a reimaginat în manieră proprie faimoasa geantă Lady Dior, în cadrul celei de-a opta ediţii a proiectului de colaborare între casa de modă şi artiştii internaţionali. Scenograful Dragoş Buhagiar, preşedintele UNITER, invitat alături de artistul vizual Andrei Cozlac în cadrul Festivalul de Teatru de autor ACT, au dat un sens artistic inedit marelui eveniment. De altfel, Festivalul de Teatru de autor ACT a fost tot o altă premieră a Romanian Creative Week. Cei doi, alături de arhitectul Andrei Bodnar, au fost şi autorii instalaţiei "Shifting Realities", expusă pe bulevardul Ştefan cel Mare şi Sfânt, pe toată perioada RCW. Colecţia Irinei Schrotter, care a încheiat Romanian Fashion Week, a adus şi o premieră naţională: un moment de Realitate Augmentată, realizat împreună cu artiştii vizuali Valentina Druţu şi Leontin Păun, împreună cu arhitectul Sebastian Comănescu şi compania Centric IT Solutions. Inclus în timpul prezentări colecţiei Irinei Schrotter, momentul de Realitate Augmentată a putut fi admirat de mii de spectatori în timpul show-ului de fashion, folosind aplicaţia mobilă RCW.