Numărul căutărilor pe internet despre ce înseamnă sărbătoarea Paştelui ortodox a crescut în acest an, însă a rămas constant cel care a vizat cadouri şi mesaje specifice, conform unei analize remise redacţiei, realizată de Today's, agenţie de marketing online.
În luna martie, s-a observat o scădere a interesului pe online în preajma Paştelui catolic, înregistrându-se în 2016 aproape un sfert de milion de căutări despre această sărbătoare. În 2015, însă, au fost de aproape două ori mai multe. Spre comparaţie, Paştele ortodox a înregistrat în aceeaşi perioadă de anul acesta peste jumătate de milion de căutări, dar în creştere în comparaţie cu anul trecut. Înainte de cele două sărbători mai există însă şi Floriile, iar în cazul acestui eveniment, în 2016, de şase ori mai puţini oameni au fost interesaţi să se informeze prin intermediul Internetului.
În cazul cadourilor, volumele de căutări rămân aproape la fel de mari. În aprilie 2015, au fost contorizate aproape 100.000, iar în martie anul curent diferenţa a fost doar de câteva mii în minus. De asemenea, în această perioadă cresc căutările pentru "coşuri cadou", "coşuri cadou de Paşte', "jucării", "haine de copii'. Românii caută, de asemenea, sejururi şi oferte turistice în ţară sau în străinătate.
Desigur, românii caută şi inspiraţie pentru mesajele de Paşte şi de "la mulţi ani". Analiza Today's relevă că sunt câteva zeci de mii de căutări pentru prima categorie şi aproape un sfert de milion pentru cea de-a doua.
Today's arată că volumele de căutări pentru mesaje cu urări se păstrează mari, indiferent de sărbătoare, fie că e Paşte sau Crăciun, fie că este oricare altă sărbătoare religioasă.
Paştele influenţează şi căutările despre filme. Astfel, cele despre "Isus din Nazaret" rămân populare şi în 2016, însă cu volume mai mici de căutări. Anul acesta, de cinci ori mai puţini oameni au dorit informaţii prin Google despre aceste producţii. Similar, filmul "Săptămâna Patimilor" a stârnit un interes de patru ori mai scăzut decât în anul precedent. Schimbarea ar putea surveni pe fondul migrării către alte tipuri de conţinut, atât consum video pe mobil, cât şi streaming prin platforme dedicate.