Agenţia de evaluare financiară Standard & Poor"s (S&P) a anunţat săptămâna trecută că a retras ratingul "B-" acordat creditelor pe termen lung ale CFR Marfă SA, la cererea companiei, arată un comunicat emis de S&P.
În momentul retragerii, compania nu mai avea datorii evaluate.
"Privatizarea companiei CFR Marfă, programată pentru 2008, i-ar putea afecta semnificativ bonitatea în următoarele 12-24 de luni, fiind posibile atât implicaţii pozitive cât şi negative", a declarat analistul pentru credite din cadrul S&P, Eugene Korovin.
În funcţie de noul proprietar sau de noii proprietari, compania ar putea beneficia de susţinere din partea companiei-mamă. Strategia sa, politica financiară şi profilul operaţional s-ar putea schimba semnificativ după privatizare, a comentat agenţia de rating.
Standard & Poor"s urcase, pe 21 decembrie 2007, calificativul pentru datoria pe termen lung acordat CFR Marfă de la "CCC" la "B-" şi a scos compania feroviară de sub monitorizare, unde a fost plasată pe 10 august 2007.
CFR Marfă a fost înfiinţată ca societate pe acţiuni în 1998, prin divizarea SNCFR, şi are ca obiect principal de activitate transportul feroviar de marfă intern şi extern, precum şi transport cu nave ferryboat. Compania are opt regionale, opt centre comerciale de vânzări, 23 de centre de producţie şi dispune de 987 de locomotive şi 50.980 vagoane.
În 2006, compania a transportat circa 52 milioane tone de marfă, din care 30% a reprezentat transportul internaţional. Veniturile totale ale companiei au fost în 2006 de 530,6 milioane euro, iar profitul net de 8,2 milioane euro.