În acest an, Samsung şi dis-tribuitorul său oficial de telefoane mobile, HAT România, declanşează o amplă campanie de educare, menită să limiteze dezvoltarea pieţei gri a telefoanelor mobile în România. Prima parte a acestei campanii se va concretiza prin informarea consumatorilor asupra beneficiilor pe care le oferă telefoanele importate oficial şi a riscurilor la care se expun achiziţionînd telefoane de pe piaţa gri.
Acţiunea "Samsung merge şnur" se va desfăşura concomitent în opt oraşe din ţară. Echipe speciale de promoteri vor porni în căutarea posesorilor de telefoane mobile Samsung, urmînd să-i premieze pe cei care au deja un telefon original, cu holograma HAT România, distribuitor oficial Samsung. Celor care posedă un telefon Samsung achiziţionat de pe piaţa gri, HAT le va oferi posibilitatea să obţină un pachet de servicii similar produselor originale: software localizat şi certificat de garanţie. Cei care nu posedă încă un telefon Samsung vor putea afla cum pot deosebi produsele importate oficial de cele neautorizate şi care sunt avantajele pe care le oferă produsele originale. Oraşele în care se desfăşoară campania "Sam-sung merge şnur" sînt: Bucureşti, Braşov (şi Poiana Braşov), Sinaia, Predeal, Iaşi, Cluj, Timişoara and Constanţa.
"Aproape jumătate din telefoa-nele mobile cumpărate de consumatorii români provin de pe piaţa gri", a spus domnul Constantin Lucescu, managing director HAT România, adăugînd: "Singurul avantaj pe care îl prezintă aceste telefoane este preţul, dar pe termen mediu şi lung produsele de pe piaţa gri nu sînt o investiţie eficientă".
HAT este distribuitor oficial al telefoanelor Samsung din februarie 2003, cînd Samsung a decis să aducă divizia sa de telefoane mobile şi în România. Compania a fost înfiinţată în 1999 ca subsidiară a grupului HAT International, care desfăşoară operaţiuni în Grecia, Africa de Sud, India, Polonia, Israel, România şi Bulgaria, în diverse domenii de afaceri. Compania are o experienţă de cinci ani pe piaţa de telefoane mobile.