Acţiunile companiilor "Metro" Germania şi "Carrefour" Franţa, două dintre cele mai mari lanţuri de distribuţie din Europa, au pierdut teren în şedinţa de tranzacţionare de vineri, 9 ianuarie, pe motiv că vîn-zările realizate de acestea în ultimul trimestru din 2003 nu au atins aşteptările analiştilor. Acest fapt a generat temerea că în Germania şi Franţa - mari economii ale Europei, se simte o lipsă a cheltuielilor de consum.
"Metro" a raportat o creştere a vînzărilor de 3,6%, la 15,85 miliarde de euro, mai puţin decît cele 16,04 miliarde preconizate de experţi. La rîndul său "Carrefour" a anunţat o creştere de 4,2%, la 21,8 miliarde de euro, comparativ cu aşteptările de 21,96 miliarde. Drept urmare, titlurile "Metro" au pierdut un procent, iar acţiu-nile "Carrefour" - 5,6 procente.