"Royal Ahold" NV, compania olandeză care deţine supermarketurile americane "Stop & Shop" şi "Giant", şi-a micşorat vînzările pe teritoriul SUA, în primul trimestru din acest an, din cauza intensificării competiţiei în materie şi a deprecierii dolarului. Astfel, vînzările "Stop & Shop" au scăzut cu 0,8%, la 5 miliarde de dolari, iar cele ale "Giant Carlisle" - cu 5,6%, la 1,8 miliarde de dolari. "Ahold" realizează aproape 70% din vînzările totale în America de Nord. Compania deţine 835 de magazine în SUA, începînd cu septembrie 2005, faţă de 3.877 centre comerciale ale "Wal-Mart Stores", cel mai mare lanţ de distribuţie din lume.
Conducerea "Ahold" a anunţat că este nevoită să reducă preţurile, să-şi reamenajeze magazinele, astfel încît să determine creşterea vînzărilor. Analiştii se tem, însă, că reducerea semnificativă a preţurilor ar putea afecta profiturile companiei. Spre exemplu, "Ahold" a anunţat, săptămîna trecută, că va reduce preţurile la 1.000 de produse distribuite de lanţul "Albert Heijn" din Olanda, cel mai mare pe care îl deţine în ţară. Astfel, "Ahold" intră în concurenţă cu rivalii principali, printre care "Aldi".